x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum poți să-i acuzi pe bucureșteni că poluează și să întârzii cu cincinalele infrastructura „antipoluantă” promisă?

0
Autor: Ionuț Bălan 12 Feb 2021 - 07:45
Cum poți să-i acuzi pe bucureșteni că poluează și să întârzii cu cincinalele infrastructura „antipoluantă” promisă?


Ideea că poluatorul plătește nu a fost abandonată. Apare în declarațiile oficiale recente potrivit cărora rămânem în grupul celor 3-4 state membre UE ce nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului, cu infringement la acest capitol și Bucureștiul în capul listei.

Acest discurs, ce rezonează, din păcate, cu guvernarea prin amenzi, e necesar mai ales unui buget ce deja dă pe dinafară de social ce este, iar adăugarea unei noi taxe la colecție are nevoie de motivație, după „realinierea” accizelor la carburanți.

Problema este însă că poluarea, în special aceea din Capitală, are legătură cu infrastructura deficitară. Adică, în ciuda faptului că metroul din Drumul Taberei a fost dat în folosință, lipsesc stațiile Hasdeu, Cișmigiu și Universitate 2, exact acelea pe care le puteau folosi locuitorii cartierului ca să-și lase mașinile acasă și să vină la serviciul din centru. Ele trebuiau finalizate, potrivit declarației fostului director general Metrorex Aurel Radu, în 2017!

De asemenea, lucrările la Pasajul Colentina - în stadiu terminal și lărgirea Prelungirii Ghencea stagnează.

Nu se poate să abandonezi elementele de infrastructură începute sau proiectate, necesare fluidizării circulației și apoi să zici că de vină sunt poluatorii auto, în contextul în care România este o țară aglomerată cu mașini puține, deci are clar o problemă de infrastructură.

Acum, sigur, metroul e la Transporturi, Mediul, la ministerul de resort și pasajele, la administrația locală. Dar nu e vina românilor sau a bucureștenilor că statul nu se înțelege cu statul și în contul neputinței de a administra vine propunerea: „Te penalizez dacă mai mergi cu mașina!”.

O primă măsură, după cum am zis cu o altă ocazie, ar fi ca Bucureștiul să fie gestionat unitar, cu transport suprateran, subteran, poduri, pasaje, aeroport, ca să știm pe cine să tragem la răspundere. Așa se întâmplă în celelalte metropole UE!

Iar o altă idee cât se poate de logică este aceea că dacă bucureștenii locuiesc supraetajat, la fel ar trebui să fie depozitate și mașinile lor. Și abia după ce există infrastructură să fie amendat acela care nu o utilizează.


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de