În week-end, când tinerele fug prin mall-uri sau la solar, iar băieţii la o bere cu prietenii, la Librăria Cărtureşti, mai exact în cafeneaua librăriei, la subsol, s-a desfăşurat primul târg concept de pantofi şi genţi unice
Când vine week-end-ul, mai tuturor ni se imprimă în minte dorinţa de a fugi chiar şi pentru câteva ore din Capitală, la munte, la mare, la un grătar. Cât mai departe de Bucureşti. Alţii sunt fericiţi că pot colinda nenumăratele mall-uri ori că pot zăbovi până în zorii zilei în felurite cluburi. Dacă spui unui tânăr "hai prin centru", se va gândi automat la un fast-food, la câteva jocuri de noroc, la un centru comercial ş.a.
Câţi se vor gândi la o librărie? Pentru aceia care o vor face, pot avea surprize plăcute. Cum ar fi să iasă pe bulevard la o promenadă, să facă puţină mişcare şi să ajungă într-o încăpere, în subsolul unei librării, cu o puzderie de pantofi şi genţi nemaivăzute, unice, alături de care se află chiar creatorii produselor? Săptămâna trecută, de pildă, a avut loc primul târg concept "The big iSHOES" dedicat celor pentru care pantofii şi genţile sunt mai mult decât o solidă pasiune.
Pe lângă pantofi şi genţi, la târg au fost prezentate cărţi de modă profilate pe designul de pantofi şi genţi, dar şi produse bio de îngrijire corporală. Printre creaţiile designerilor români se află şi cele ale Albertinei Ionescu, prezentatoarea ştirilor TVR2. Propria sa linie de poşete conţine modele de clutch-uri lucrate manual în Maramureş, din piele preţioasă, din satin şi mătase. Un creator al unei firme de pantofi îşi convinge potenţialii clienţi: "Toate produsele sunt lucrate manual, din piele naturală. Avem propriul atelier şi lucrăm la comandă: fiecare îşi alege culoarea şi îşi face produsul. Preţurile sunt cuprinse între 150 şi 700 lei". Cât despre poşete, "sunt numai din piele naturală. Avem modele atractive, preţuri avantajoase, între 100 şi 500 lei. Fiecare client îşi poate alege un model şi-şi poate crea singur geanta, dintr-o gamă largă de peste 300 de tipuri de materiale. Avem lucruri purtabile, dar şi lucruri extravagante".
"Suntem la prima ediţie cu acest târg, însă vom mai organiza şi altele. Ne-am dorit să încurajăm tinerii designeri. Acum am adus la acest târg mai multe branduri din străinătate reprezentate în România, însă ne dorim să provocăm şi cât mai mulţi români. I-am invitat pe curioşi la acest eveniment pentru că au putut găsi pantofi de zi, de seară, de dans, obiecte cool, rare, pe care nu le văd în magazine pentru că se găsesc doar pe Internet, online. Nu avem reduceri; sunt preţuri pe măsură pentru că produsele sunt de calitate", a declarat unul dintre organizatori.
Târgul s-a bazat pe slowretail, adică pe cultura individualităţii, a lucrurilor de calitate. Cei prezenţi au fost încurajaţi astfel să înlocuiască forfota din mall-uri cu relaţia directă creator-client. Aşadar, chiar dacă n-aţi ajuns la târg, dar doriţi să fiţi unici, să nu vă mai vedeţi pantofii ori geanta cumpărată pe stradă, la alte zeci de persoane, mai aveţi alternativa să le procuraţi de pe Internet.