x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Se scumpește benzina sau se scurtează kilometrul?

0
Autor: Ionuț Bălan 01 Mar 2021 - 07:45
Se scumpește benzina sau se scurtează kilometrul?


Am înțeles că nu benzina se scumpește, ci kilometrul devine mai scurt. Iată o bună încercare de a rezista crizei, acum când accizele și celelalte taxe reprezintă din nou cea mai mare parte din prețul benzinei/motorinei, dar și al gazelor sau al țigărilor. Oare cum este mai bine din punct de vedere economic: să majorezi impozitarea în criză, după un declin al PIB cu patru procente sau să crești pensiile, în condițiile unui regres al productivității?

Eu, ca biet jurnalist, nu știu ce răspuns să dau, ar trebui ca mediul universitar să arate ce remediu oferă pe timp de criză cărțile de economie, pe care eu, ca ziarist semidoct, mărturisesc că nu le-am citit, iar specialiștii certificați, să releve ce arată cercetările.

Ca jurnalist nu mă împiedică însă nimic să citez din alte publicații, pentru că sunt mai mult ca sigur că ziarele și revistele au intrat în contact cu oameni de specialitate, care le-au spus de unde vine economia, cum stă și spre ce se îndreaptă. Publicația TimesNewRoman scria, de exemplu, că dacă petrolul ar fi gratis, benzina în România s-ar ieftini cu aproape un leu! La astfel de cercetări m-am referit atunci când am făcut apel la specialiști.

Și totuși, eu m-am uitat pe un grafic și am observat că, la noi, prețul benzinei/motorinei se duce în sus, ca și cel al gazelor, chiar și atunci când cotațiile de pe piețele financiare merg în jos. S-ar înțelege că prețul petrolului poate deveni și negativ, precum cel al banilor, benzina tot nu se ieftinește. Oare de ce? Fiindcă accizele şi TVA, care reprezintă grosul din preţul la pompă, trebuie să susţină deficitul de la bugetul pensiilor, unul care se observă că se accentuează mereu în preajma alegerilor?

Nu știu cum se face că din nou am ajuns la o întrebare cu pensii, ce ar putea inspira industria auto să dorească micșorarea săptămânii de lucru la patru zile, cu „taxarea” corespunzătoare a salariaților pentru repausul prelungit. Din câte se observă toată conjuncția de factori, cu tot cu Mercur retrograd, pare să se plaseze împotriva consumului. Și atunci e bine ca specialiștii să indice calea de a ieși din criză.


Ştiri din .ro


Serviciul de email marketing furnizat de