x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Sergiu Nicolaescu nu a găsit actriţele pentru două roluri principale

0
Autor: Florin Condurateanu 05 Aug 2020 - 07:30
Sergiu Nicolaescu nu a găsit actriţele pentru două roluri principale


Sergiu Nicolaescu este ceea ce se numeşte un regizor care scotea un succes mare din fiecare film pe care-l punea la cale. S-a aplecat cu inspiraţie şi asupra romanelor literaturii noastre, făcând filme după cărţi importante, a adus zeci de mii, sute de mii de spectatori la cinematografe sau în faţa televizoarelor. Au ieşit bijuterii cinematografice peliculele lui: „Ciuleandra”, după romanul lui Rebreanu, „Ultima noapte de dragoste, prima noapte de război”, după Camil Petrescu, pelicula după fascinantul roman „Enigma Otiliei”, de George Călinescu. Rezistând greu tentaţiei de a umbla pe scenariile iniţiale, l-am întrebat în emisiunea mea pe Nicolaescu dacă a schimbat ceva din scriitura lui Rebreanu în „Ciuleandra”. A răspuns că foarte puţin, a adăugat de la el o scenă care a complicat mai tare disputa caracterelor din romanul marelui prozator. Când boierul ministru de Justiţie, tatăl răsfăţatului fiu care şi-a omorât nevasta, l-a adus acasă pe ucigaşul fecior, în biroul somptuos al rafinatului ministru, sub o perdea de catifea, se ascundea un tablou cât peretele, portretul nurorii, ţărăncuţa cumpărată de la hora din sat. Boierul, jucat superb de Gheorghe Cozorici, o iubea în taină pe mândra din sat, pe care a cizelat-o, a şcolit-o, a făcut din ea o doamnă fermecătoare. „Această nuanţă adăugată de mine a sporit taina, încărcătura psihologică”! Un formidabil roman de dragoste scris de Radu Tudoran întregeşte lieratura valoroasă românească, romanul „Fiul risipitor”. Talentatul scriitor Radu Tudoran povesteşte destinul unei femei cuceritoare, Eva, care-şi nenoroceşte viaţa iubind pătimaş şi fidel un bărbat mai în vârstă, care o părăsea, revenea peste ani şi îi distrugea viaţa, de multe ori. Intrigă plină de semne de întrebare, mister, caractere captivante, stilul scriiturii de înaltă calitate. L-am întrebat pe Sergiu Nicolaescu cum de nu l-a tentat să-l ecranizeze pe Tudoran şi al său „Fiu risipitor”? Mi-a răspuns cu un oftat: „M-a încântat romanul, aveam în cap realizarea cinematografică, m-am frământat să găsesc cea mai potrivită actriţă pentru rolul fascinantei Eva şi n-am găsit”. Îmi reamintesc că, în emisiunea mea, Sergiu Nicolaescu a vorbit despre proiectul unui film spectaculos cu viaţa Mariei Tănase. A întârziat oscilând între mai multe variante de actriţe în rolul principal, deşi îl asediau mari cântăreţe cerând rolul, Nicolaescu se gândea tot mai mult la distribuirea talentatei Jojo. Regizorul n-a apucat să înceapă filmările, a murit. 

 


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de