x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Urmează staţia Drumul Taberei, cu peronul în 2016!

0
Autor: Ionuț Bălan 29 Dec 2014 - 13:47
Miercuri, 31 decembrie, bucureştenii din Cartierul Drumului Taberei ar trebui să meargă cu metroul. Şi vor merge? Încă nu? Păi, nu-i sfârşitul anului 2014? Ba da, însă, din păcate, termenul de finalizare s-a amânat pentru 2016 sau 2017...

Haideţi să calculăm. Pe tronsonul 1, Drumul Taberei - Eroilor, al Magistralei 5, Drumul Taberei  - Pantelimon, sunt şase kilometri. Dacă între 1975 şi 1989 s-au construit 60 km de metrou, într-un ritm de 4,3 km pe an, lucrarea începută în 2011 ar fi trebuit să fie gata pe la jumătatea lui 2013. Iar la sfârşitul aceluiaşi an trebuiau să fie finalizaţi toţi cei 8 km ai magistralei. E ceva în neregulă la această proiecţie?

Reprezentanţii Metrorex au declarat, luna trecută, în cadrul unui forum de infrastructură, că s-au săpat 5,7 km de tunel. De unde se observă că lucrările de interes edilitar durează de trei ori mai mult ca pe vremea lui Ceauşescu. Cum s-a văzut de altfel şi la construcţia Pasajului Basarab, în comparaţie cu cea a Pasajului Mărăşeşti, făcut în perioada comunistă. Şi aici apare o întrebare: Cât costă timpul suplimentar pierdut de oameni în trafic, care, potrivit zicalei, este bani?

Analiştilor nu de asta le pasă. Ei recomandă să se facă investiţii cu banii luaţi de la contribuabili, oricât ar dura, şi aşa au început lucrările la metrou, în urmă cu trei ani. Dar care, atenţie!, în 2013, s-au oprit subit. Într-un oraş prost proiectat şi defectuos organizat după ce li se iau bucureştenilor banii cu taxe şi impozite ca să li se dea metrou, timpul care-i bani, le e mai mult irosit, ca să devină o certitudine că sărăcesc. Adică, pe lângă maşinile de gunoi ce ar trebui să lucreze noaptea şi frecventele reparaţii de ţevi de gaze şi apă, circulaţia mai e îngrădită şi de lucrările de la metrou. Obiectiv “strategic” care odată început s-a soldat cu restricţionarea traficului, spargerea asfaltului şi schimbarea obiceiurilor locuitorilor, dar care, brusc, s-a oprit pentru o bună bucată de timp în 2013. De unde rezultă că în prima parte a anului trecut singurul lucru pe care l-a provocat a fost deranjul.

Oare cum poate un antreprenor să se apuce de ceva de care nu e pregătit, într-un oraş plasat pe locul patru în topul înghesuielii din UE? Dacă autorităţile au demarat un proiect fără să ştie cât costă, şi cât durează, înseamnă că au făcut doar calcule politice. Şi atunci, aflând de unde provine problema, avem explicaţia pentru lipsa de bun-simţ cu care au fost trataţi cei care şi-au pierdut timpul în trafic, fiindcă asta e principala însuşire a politicienilor. Da, dar dacă am identificat cauza nu înseamnă că nu trebui tras la răspundere cel ce a iniţiat o construcţie pentru care nu era pregătit şi singurul lucru pe care a reuşit să-l facă, o bună bucată de timp, a fost să încurce lumea.


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de