x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Antrenaţi pentru KO

Antrenaţi pentru KO

de Alex Anghel    |    Alina Nasta    |    09 Iun 2007   •   00:00
Antrenaţi pentru KO

Cosmote a ajuns la 2 milioane de utilizatori intr-un an şi patru luni, şi numărul acestora este in creştere. Leonard Doroftei este noua imagine a companiei. Vom vedea care sunt motivele acestei asocieri şi planurile de viitor ale Cosmote intr-un interviu cu directorul de Marketing & Comunicare Cosmote Romănia, Costas Kapetanopoulos.

Cosmote devine un concurent de temut pe piaţa telefoniei mobile

Cosmote a ajuns la 2 milioane de utilizatori intr-un an şi patru luni, şi numărul acestora este in creştere. Leonard Doroftei este noua imagine a companiei. Vom vedea care sunt motivele acestei asocieri şi planurile de viitor ale Cosmote intr-un interviu cu directorul de Marketing & Comunicare Cosmote Romănia, Costas Kapetanopoulos.

†Jurnalul Naţional: De ce s-a asociat Cosmote cu Leonard Doroftei?

Costas Kapetanopoulos: Echipa de Marketing & Comunicare a Cosmote care a implementat acest proiect a urmărit să transmită un mesaj de mulţumire tuturor clienţilor săi, celor care i-au fost alături incă de la inceput, intr-un mod original, dar care să se inscrie in coordonatele poziţionării Cosmote: un brand de incredere pentru oameni, care este alături de ei in viaţa de zi cu zi. Astfel s-a realizat o paralelă intre povestea unui om deosebit, cu o carieră de succes, clădită de la zero prin forţe proprii şi trudă, care a rămas in continuare apropiat de cei care l-au ajutat de-a lungul timpului.

Leonard Doroftei este unul dintre cei mai iubiţi sportivi romăni ai tuturor timpurilor, un adevărat campion, impresionănd şi căştigănd simpatia publicului prin performanţele atinse in cariera sa şi prin faptul că a rămas modest, nu s-a indepărtat de idealurile sale, de prieteni şi de mentori. In acelaşi timp, pugilismul este un sport extrem de solicitant, unde numai cei cu adevărat ambiţioşi şi muncitori reuşesc. Comparaţia se regăseşte in viaţa de zi cu zi, unde Cosmote a reuşit in urma unor eforturi constante, susţinute, să atingă 2 milioane de clienţi, luptănd in ring şi căştigănd competiţia in faţa companiilor deja consacrate.

Ca şi Leonard Doroftei, Cosmote işi aminteşte de unde a plecat, de oamenii care i-au fost alături incă de la inceputul ascensiunii in Romănia şi a dorit să transmită un mesaj personalizat şi emoţional fiecăruia dintre cele două milioane de clienţi.

Model de conduită

†Jurnalul Naţional: Consideraţi că Moşu’ este un exemplu al reuşitei in viaţă?

Costas Kapetanopoulos:Doroftei este un exemplu pentru un om de succes, care s-a ridicat prin propriile forţe, necăzănd in mirajul succesului, rămănănd in continuare un om modest, discret, cald, aproape de cei care i-au fost alături in tot acest timp. Este un exemplu pe care ar trebui să il urmăm in număr căt mai mare.

†Jurnalul Naţional: Asocierea unei mărci cu marii sportivi (vezi Nadia Comăneci, Ilie Năstase, -Gică Hagi) e o modalitate des folosită in publicitatea romănească. Credeţi că testimonialele sunt o garanţie a succesului?

Costas Kapetanopoulos:Sunt, in măsura in care personalitatea pe care o utilizezi se identifică insă cu valorile brandului şi ale companiei.

†Jurnalul Naţional: Care sunt valorile mărcii Cosmote?

Costas Kapetanopoulos:Valorile noastre se regăsesc şi in brandul local, care este onest, direct şi mai ales aproape de consumator.O marcă este ceea ce face. Conform celor mai recente studii de brand, utilizatorii percep Cosmote ca un brand tănăr, dinamic, deschis, prietenos şi optimist.

†Jurnalul Naţional: Utilizatorii Cosmote sunt in majoritate tineri. Ce strategii veţi folosi pentru a căştiga şi potenţialii consumatori din celelalte categorii de vărstă?

Costas Kapetanopoulos:Vom păstra poziţionarea avută pănă acum, de companie care oferă cele mai relevante, de calitate şi accesibile produse şi servicii pentru toţi utilizatorii din Romănia. Pe lăngă segmentele cărora ne-am adresat pănă in prezent, ne vom concentra anul acesta şi pe segmentul de business, unde deja am lansat Cosmote Business, o ofertă inovativă, introducănd pentru prima dată pe piaţă o extraopţiune, cu ajutorul căreia angajaţii unei companii pot comunica intre ei gratuit şi nelimitat, eficientizănd astfel la maximum bugetul de comunicaţii al unei companii. Pe lăngă extraopţiune, pachetele Cosmote Business oferă pănă la 1.000 de minute naţionale fiecărui utilizator.

†Jurnalul Naţional: Pe ce loc se află momentan Cosmote in clasamentul companiilor de telefonie mobilă?

Costas Kapetanopoulos:Din punct de vedere al brandului, indicatorii de preferinţă şi awareness ai Cosmote, conform celor mai recente studii de brand, plasează compania in topul preferinţelor consumatorilor şi al celor care doresc să achiziţioneze un serviciu de telefonie mobilă.

Indicatorul de preferinţă se situează in jurul a 93%, cel mai ridicat de pe piaţă, in vreme ce indicatorul pentru intenţia de cumpărare se situează la 55%.

Cosmote a reuşit in numai 16 luni de la intrarea pe piaţă să atingă două milioane de utilizatori şi o cotă de piaţă de peste 10%, devenind astfel al treilea operator important de pe piaţă.

Investiţii

†Jurnalul Naţional: Căt a investit Cosmote in publicitate? Vă găndiţi să exploataţi in comunicarea mărcii şi mediile neconvenţionale?

Costas Kapetanopoulos:Bugetul alocat pănă in prezent publicităţii poziţionează Cosmote in top 10 al advertiserilor din Romănia. Cosmote comunică şi in prezent prin intermediul mediilor neconvenţionale. 80% din bugetul de advertising se indreaptă către mediile tradiţionale, in special publicitatea tv.

Planuri de marketing, achiziţii şi investiţii de viitor

In termeni de marketing se doreşte ca brandul Cosmote să rămănă in continuare in topul preferinţelor romănilor. Din punct de vedere comercial, anii 2006-2007 marchează vărfurile investiţiilor derulate de Cosmote in Romănia, care se cifrează la 500 de milioane de euro. Conform angajamentului asumat, Cosmote a reuşit să crească acoperirea reţelei la nivel naţional la aproximativ 95% din populaţie şi 85% din teritoriu, urmănd să depăşească acoperirea celorlalţi operatori pănă la sfărşitul acestui an.

Din punct de vedere al rezultatelor financiare, Cosmote are ca ţintă raportarea unei valori EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) pozitive pănă in 2008 şi raportarea primului profit in anul 2009, cu o creştere anuală ce se poate situa intre 30% şi 35%. Două dintre elementele importante ce pot contribui la succesul pe termen lung al Cosmote sunt achiziţia Germanos, cel mai puternic lanţ de retail de telefonie mobilă din Romănia, precum şi aşteptata introducere a sistemului de portabilitate a numerelor, care va intări concurenţa pe piaţa locală şi de unde va avea de căştigat operatorul care lansează cele mai relevante şi accesibile oferte, ne-a dezvăluit echipa de marketing a companiei Cosmote.

×