"Las-o, mă, la punctuâ mort", "Pleacă, mă, că iei vopseaua", "Hai, bibane, la muncă", "Dorele, ne mişcăm şi noi mai cu talent?" sunt tot atătea sintagme şi indemnuri care arată clar că Unirea vorbeşte pe limba publicului-ţintă.
"Las-o, mă, la punctuâ mort", "Pleacă, mă, că iei vopseaua", "Hai, bibane, la muncă", "Dorele, ne mişcăm şi noi mai cu talent?" sunt tot atătea sintagme şi indemnuri care arată clar că Unirea vorbeşte pe limba publicului-ţintă.
După seria de şase spoturi care au făcut din Dorel, Gogu şi alţi cetăţeni truditori pe şoselele patriei nişte personaje dotate cu o substanţă de necontestat, cu priză şi cu un umor gustat cu tărie de target, conform cifrelor de vănzare, şi tolerat cu un zămbet de inţelegere, de amatorii de reclame din alte nişe, aşadar, după această serie de şase reclame, brandul Unirea a căpătat personalitate, a devenit model, a luat premii (Golden, Grand şi Silver Effie in 2004, 2005, 2006), şi apoi a tăcut puţin. Asta pănă de curănd, cănd, cu prilejul sărbătoririi a cinci ani de existenţă pe piaţă, Next Cap a lansat un nou spot Unirea. Aerul de familie este de necontestat, dar discursul este unul special, adaptat momentului. Este un spot in care brandul vorbeşte despre el insuşi intr-o manieră care trimite cu găndul la Zaraza. Numai că Unirea merge mai apăsat pe această notă de autoreferenţialitate. Se laudă şi cu premiile luate, cu faptul de a fi fost copiat, dar şi contestat. Iar in final vine, firesc, dedicaţia către consumatorul fidel şi trimiterea la relaţia familiară cu acest consumator. Codin Caradimu, Copywriter la Cap, ne-a vorbit despre ultimul spot făcut de echipele de la Next şi de la Cap:
â Jurnalul Naţional: Ce işi propune acest spot?Â
Codin Caradimu: Intr-o piaţă atăt de mare şi multicoloră, liderul ajunge inevitabil, mai devreme sau mai tărziu, să fie falsificat. Cu prilejul sărbătoririi a cinci ani de cănd a fost introdusă pe piaţă, Unirea lansează o sticlă aniversară, care are o etichetă personalizată, pe măsura evenimentului.Â
Eticheta
Această etichetă va certifica - pănă la introducerea hologramei de securizare -  faptul că produsul este original. Eticheta a fost introdusă şi comunicată la umbra confortabilă a prilejului aniversar, ca un tribut adus clienţilor fideli. Oricum, fanii genului se vor delecta in curănd şi cu momente antologice din cele şase spoturi Unirea derulate de-a lungul ultimilor ani.
â De ce această abordare cu autoreferiri la istoricul brandului şi a percepţiei sale?
Din cauza nostalgiei ce te năpădeşte la ceas aniversar. Oricum, nimeni nu poate contesta faptul ca Unirea a avut de-a lungul acestor ani o comunicare de succes, care a fost permanent supusă controverselor, de aici a survenit dorinţa de a face un bilanţ la implinirea a cinci ani de existenţă.
â Prin spot se vrea să se dea un alt set de valori produsului? Se intenţionează trecerea la o altă categorie? O repoziţionare a produsului?
Nicidecum, este doar un spot de imagine care anunţă voalat că la sărbătorirea primilor cinci ani Unirea a luat măsuri de securitate in favoarea consumatorilor săi fideli, prin introducerea etichetei aniversare care certifică faptul că produsul este original.  Â
â Regizorul spoturilor cu Dorel a fost Radu Muntean. Cine a regizat acest ultim spot?Â
Spotul aniversar Unirea este prima reclamă realizată de tănărul regizor Hadrian Marcu, secundul lui Radu Muntean la cinci din cele şase spoturi Unirea de pănă la acesta.