x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Chicago, in culise

Chicago, in culise

de Claudia Daboveanu    |    07 Oct 2005   •   00:00
Chicago, in culise

Andi Tuinea stie si ne dezvaluie tot ce nu se vede in spectacolul "Chicago" de la TNB.

SPECTACOL
Andi Tuinea stie si ne dezvaluie tot ce nu se vede in spectacolul "Chicago" de la TNB.

Andi Tuinea este unul dintre demolatorii mitului conform caruia, daca esti tanar si aspiri la orice post in TNB, trebuie sa astepti sa moara cineva, ca sa-i iei locul.

Ca la Academia Franceza. Andi este mana dreapta a spaniolului Ricard Reguant, cel care a regizat muzicalul "Chicago". Cat timp Ricard este plecat, Andi are mana libera sa se ocupe de acest spectacol, de la problemele principale pana la cele mai mici amanunte. Ca regizor secund la un show de o asemenea amploare, traieste experiente fara precedent, desi este regizor tehnic in TNB de sapte ani. A trecut prin mainile de aur ale Catalinei Buzoianu si ale lui Savel Stiopul, in facultate, a regizat spectacole de teatru, dintre care "Jocul dragostei si-al intamplarii", montat la Caracal, a fost multipremiat la Tulcea in 2003, a facut videoclipuri pentru televiziune. Acum, are un proiect in germana, la München, cu "Tristan si Isolda". Dar pana atunci si-a gasit putina vreme sa ne dezvaluie cate ceva din culisele megaproductiei de teatru "Chicago". Un spectacol intrupat din ambitie, piedici, eforturi uriase, investitii-record pentru Romania, intrigi, renuntari si foarte multa pasiune.

LA INCEPUT. Auspiciile demararii acestui proiect la TNB n-au fost bune. Repetitiile au inceput anul trecut, dar termenii contractuali lasau mult de dorit. Existau drepturi de autor pe text, nu si pe cantece.

Se intampla pe vremea directoratului lui Dinu Sararu. Vreme de trei luni, desi n-au fost platiti (septembrie-noiembrie 2004), corul si ceilalti colaboratori au venit la repetitii. Nici coregraful Florin Fieroiu (asistentul Anei Eva Cruellas) n-a primit vreun ban, asa ca a renuntat. Inlocuitoare (cu succes), Ioana Macarie. Nu s-a ajuns la un acord amiabil privind spatiul in care urma sa aiba loc spectacolul. S-au vehiculat Sala Mare a TNB, Opera Romana si Sala Palatului. Invingator la puncte, TNB.

Initial, de pregatirea vocala s-a ocupat o… doamna, al carei mod de adresare lasa mult de dorit. Ozana Barabancea a preluat stafeta. Si bine a facut.Spaniolii au cumparat tot echipamentul ultraperformant de sunet si lumini si l-au donat TNB. Cand a venit la conducere Ion Caramitru, interpretele principale, Ilinca Goia (Velma Kelly) si Monica Davidescu (Roxie Hart) au facut un lobby puternic pentru iesirea la rampa a spectacolului. Campioana tenacitatii, Monica. Artizanul intreprinderii, Pino Caramitru.

PE ULTIMA SUTA. Timp de sase luni, durata minima a repetitiilor a fost de zece ore pe zi. De la 9:00 dimineata la 20:00, cu o pauza la pranz. Unii actori ramaneau in teatru pana spre miezul noptii. Pentru colaboratori s-a fixat o suma de circa 40 de euro/spectacol. Actorii teatrului nu sunt platiti suplimentar peste salariu.

Cei din rolurile principale au cate 4-5 cover-uri (dubluri). Monica Davidescu/Bebelusa blonda/Adriana Nicolae; Ilinca Goia/Anca Turcasiu/Caroline Gombee; Stefan Banica Jr/Andrei Duban; Maia Morgenstern/Carmen Ionescu.

Roluri de maxima importanta (pe scena si in afara ei): Dan Ardelean (conducerea muzicala - live!), George Stan (lumini), Eugen Mares (coordonare recuziteri). De la 1 septembrie, Stefan Banica Jr a repetat 24 de ore din 24. Echipa tehnica a lucrat in nocturna, de la 21:00 la 6:00 dimineata. Promptitudinea ibericilor, fara repros. Cu cinci zile inainte de premiera, in urma unor probleme tehnice, producatorul a telefonat in Spania. In trei ore, un luminist a fost la Bucuresti.

Cu doua saptamani inainte de premiera, nu se gasea actor pentru rolul Fred, amantul lui Roxie. Andi l-a adus, cu un telefon, pe Vasile Calomfir, pe care l-a pus (tot el) sa scuipe guma in loc de dinti, in urma unei batai. Tot Andi a fost cu ideea sa dea covorul cu Pronto, sa alunece mai bine, pentru numarul de echilibristica al lui Roxie. Numai ca acum aluneca prea tare. Cum Reguant e plecat, trebuie sa gaseasca o solutie sa nu mai alunece asa de mult. Contractul stipuleaza ca "Chicago" se va juca doua stagiuni. Cel mai scump bilet costa 1,3 milioane de lei vechi. Daca biletele nu se vand, reprezentatiile nu se sisteaza, ci se ieftinesc biletele.

"Efortul a fost urias, s-a repetat si 24 de ore din 24. Meritul iesirii la rampa ii revine directorului Ion Caramitru, iar campioana tenacitatii este Monica Davidescu" - Andi Tuinea regizor secund
×
Subiecte în articol: andi