x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

De la raft la galeriile de arta

0
Autor: Alex Anghel 27 Iul 2005 - 00:00
De la raft la galeriile de arta


Cescutele Illy si Elite, vacile de la CowParade si acum banala sticla de suc sunt tot atatea demonstratii ale evadarii marcilor in arta. Nevoia unui punct de diferenta a impins marcile cu renume in randul maselor sa se indrepte spre arta si piese unicat.

Marcile puternice, in dorinta de a se departa de comunicarea clasica, apeleaza la noi forme de exprimare, in ideea unei apropieri fata de consumator, prin intermediul celui mai direct si mai placut instrument, arta plastica. Coca-Cola impreuna cu artisti autohtoni (Dan Vezentan, Mircea Suciu, Ion Ludosanu, Monica Morariu si Mihaela Zvinca) au insufletit comunicarea de marca, creand o serie de lucrari artistice ce au ca tema noul design al sticlelor (Fanta,Dorna,Coca-Cola, Nestea, Sprite, Schweppes).

VITALITATE. Aceasta tendinta a asocierii artei plastice cu imaginea de marca a aparut in urma uzurii capatate in timp de instrumentele consacrate de comunicare, care datorita noilor tehnologii aplicate in publicitate si-au pierdut din caldura si atractie, pastrand o oarecare distanta intre consumator si marca. Faptul ca toate marcile folosesc aceleasi mijloace de comunicare ingreuneaza actul decizional al unui consumator, astfel incat acestuia ii este greu sa faca diferenta clara intre o marca sau alta. Abordarea artistica asupra marcii da o nota de vitalitate si spiritualitate. Marca reuseste astfel sa vorbeasca pe limba consumatorului, care are pasiuni, dorinte, inclinatii si personalitate. Mai mult de atat, companiile care au ales acest mod de comunicare aduc intr-un fel cu acei mecena care sustineau artistii in trecut, pentru ca acest mod de comunicare le ofera celor din urma posibilitatea de a se afirma.

ARMONIE. Lucrarea "Babilon", realizata de Dan Vezentan, trimite la amalgamul de limbi si culturi. Sticla realizata din bucati de panza provenite din toate colturile lumii sugereaza popularitatea marcii. Aceasta lucrare este reprezentativa pentru valorile companiei. Lucrarea "Zidul", semnata de Mircea Suciu, abordeaza, in armonie cu valorile marcii, o forma de arta moderna, graffiti. Acest tip de exprimare este foarte indragit de tineri (publicul-tinta al bauturii) deoarece e o forma de exprimare neconventionala si directa, la care poate apela oricine, capatand uneori forme de manifest. Este de remarcat faptul ca fiecare lucrare respecta si cultiva valorile fiecarei marci in parte.

BUBBLES
"Miza instalatiei este aceea de a provoca, de a impresiona. Am reusit sa surprind prospetimea lichidului acidulat prin jocul mingiilor aruncate in interiorul obiectului, am surprins forma noua a sticlei atat prin conturul obiectului, cat si cu ajutorul neonului modelat pe profil. Am adaptat materiale si tehnici diverse in scopul crearii unui obiect unic, care surprinde valorile Fanta intr-o maniera artistica, dezinvolta si spectaculoasa", ne-a declarat Mircea Suciu.

RAZATOAREA
"Am acceptat provocarea pentru ca sunt de parere ca implicarea unui brand in arta, sub orice forma, nu face decat sa-l imbogateasca, sa-l faca mai viu. Asta cu o singura conditie, cred. Sa fie arta. De ce un scaun? Personalitatea marcii Schweppes inseamna ironie, sarcasm, rafinament. Putea fi fotografie, pictura, desen sau orice alta modalitate de reprezentare. Insa varianta care sa transmita mesajul cat mai simplu si direct a fost obiectul", a spus Ion Ludosanu.

BABILON
"Am plecat de la unul din atributele brandului Coca-Cola - universalitatea. Pentru a ilustra consumul acestei bauturi racoritoare pe intreg mapamondul, am ales sa mulam o multitudine de materiale textile, provenind din toate colturile lumii, pe forma sculptata a noii sticle de Coca-Cola. Materialele textile formeaza un caleidoscop cu dominanta cromatica rosie, specifica brandului", a declarat Dan Vezentan.
ARLECHIN
"Cappy a fost o provocare, pentru ca a trebuit sa transform un obiect functional intr-un obiect de expozitie. Am creat o joaca de texturi si culori care mi s-au parut ca subliniaza calitatile brand-ului. Conceptul lucrarii Cappy: naturalete, vitalitate, toate momentele placute pe care le traim incorporate intr-un obiect care se afla pe un raft, dar de data asta nu intr-un magazin, ci intr-o sala de expozitii", a afirmat Monica Morariu.

ZIDUL
"Ideea care sustine lucrarea Zidul este aceea de reconsiderare si valorificare a graffiti-ului, limbaj tipic al strazii, un mod de exprimare spontan, indraznet, dinamic, cool, calitati care se regasesc in valorile Sprite. Zidul este o suprafata generoasa, neconventionala, care permite fiecaruia sa se exprime; este un loc in care diversitatea formelor de expresie se regaseste", a concis Mircea Suciu.
DIMINEATA
"Senzual, natural si simplu. Acestea sunt valorile de la care am pornit in conceperea lucrarii Nestea. M-am gandit sa creez ceva simplu, care sa redea privitorului o stare reconfortanta, tonica. Am recurs la print pe panza tocmai pentru a reda fotografiei mai multa plasticitate. Am vrut sa obtinem o imagine picturala, vibranta, care sa trimita catre pictura de tip impresionist", ne-a explicat Dan Vezentan.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   artă

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de