x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun De la raft la galeriile de arta

De la raft la galeriile de arta

de Alex Anghel    |    27 Iul 2005   •   00:00
De la raft la galeriile de arta

Cescutele Illy si Elite, vacile de la CowParade si acum banala sticla de suc sunt tot atatea demonstratii ale evadarii marcilor in arta. Nevoia unui punct de diferenta a impins marcile cu renume in randul maselor sa se indrepte spre arta si piese unicat.

Marcile puternice, in dorinta de a se departa de comunicarea clasica, apeleaza la noi forme de exprimare, in ideea unei apropieri fata de consumator, prin intermediul celui mai direct si mai placut instrument, arta plastica. Coca-Cola impreuna cu artisti autohtoni (Dan Vezentan, Mircea Suciu, Ion Ludosanu, Monica Morariu si Mihaela Zvinca) au insufletit comunicarea de marca, creand o serie de lucrari artistice ce au ca tema noul design al sticlelor (Fanta,Dorna,Coca-Cola, Nestea, Sprite, Schweppes).

VITALITATE. Aceasta tendinta a asocierii artei plastice cu imaginea de marca a aparut in urma uzurii capatate in timp de instrumentele consacrate de comunicare, care datorita noilor tehnologii aplicate in publicitate si-au pierdut din caldura si atractie, pastrand o oarecare distanta intre consumator si marca. Faptul ca toate marcile folosesc aceleasi mijloace de comunicare ingreuneaza actul decizional al unui consumator, astfel incat acestuia ii este greu sa faca diferenta clara intre o marca sau alta. Abordarea artistica asupra marcii da o nota de vitalitate si spiritualitate. Marca reuseste astfel sa vorbeasca pe limba consumatorului, care are pasiuni, dorinte, inclinatii si personalitate. Mai mult de atat, companiile care au ales acest mod de comunicare aduc intr-un fel cu acei mecena care sustineau artistii in trecut, pentru ca acest mod de comunicare le ofera celor din urma posibilitatea de a se afirma.

ARMONIE. Lucrarea "Babilon", realizata de Dan Vezentan, trimite la amalgamul de limbi si culturi. Sticla realizata din bucati de panza provenite din toate colturile lumii sugereaza popularitatea marcii. Aceasta lucrare este reprezentativa pentru valorile companiei. Lucrarea "Zidul", semnata de Mircea Suciu, abordeaza, in armonie cu valorile marcii, o forma de arta moderna, graffiti. Acest tip de exprimare este foarte indragit de tineri (publicul-tinta al bauturii) deoarece e o forma de exprimare neconventionala si directa, la care poate apela oricine, capatand uneori forme de manifest. Este de remarcat faptul ca fiecare lucrare respecta si cultiva valorile fiecarei marci in parte.

BUBBLES
"Miza instalatiei este aceea de a provoca, de a impresiona. Am reusit sa surprind prospetimea lichidului acidulat prin jocul mingiilor aruncate in interiorul obiectului, am surprins forma noua a sticlei atat prin conturul obiectului, cat si cu ajutorul neonului modelat pe profil. Am adaptat materiale si tehnici diverse in scopul crearii unui obiect unic, care surprinde valorile Fanta intr-o maniera artistica, dezinvolta si spectaculoasa", ne-a declarat Mircea Suciu.

RAZATOAREA
"Am acceptat provocarea pentru ca sunt de parere ca implicarea unui brand in arta, sub orice forma, nu face decat sa-l imbogateasca, sa-l faca mai viu. Asta cu o singura conditie, cred. Sa fie arta. De ce un scaun? Personalitatea marcii Schweppes inseamna ironie, sarcasm, rafinament. Putea fi fotografie, pictura, desen sau orice alta modalitate de reprezentare. Insa varianta care sa transmita mesajul cat mai simplu si direct a fost obiectul", a spus Ion Ludosanu.

BABILON
"Am plecat de la unul din atributele brandului Coca-Cola - universalitatea. Pentru a ilustra consumul acestei bauturi racoritoare pe intreg mapamondul, am ales sa mulam o multitudine de materiale textile, provenind din toate colturile lumii, pe forma sculptata a noii sticle de Coca-Cola. Materialele textile formeaza un caleidoscop cu dominanta cromatica rosie, specifica brandului", a declarat Dan Vezentan.
ARLECHIN
"Cappy a fost o provocare, pentru ca a trebuit sa transform un obiect functional intr-un obiect de expozitie. Am creat o joaca de texturi si culori care mi s-au parut ca subliniaza calitatile brand-ului. Conceptul lucrarii Cappy: naturalete, vitalitate, toate momentele placute pe care le traim incorporate intr-un obiect care se afla pe un raft, dar de data asta nu intr-un magazin, ci intr-o sala de expozitii", a afirmat Monica Morariu.

ZIDUL
"Ideea care sustine lucrarea Zidul este aceea de reconsiderare si valorificare a graffiti-ului, limbaj tipic al strazii, un mod de exprimare spontan, indraznet, dinamic, cool, calitati care se regasesc in valorile Sprite. Zidul este o suprafata generoasa, neconventionala, care permite fiecaruia sa se exprime; este un loc in care diversitatea formelor de expresie se regaseste", a concis Mircea Suciu.
DIMINEATA
"Senzual, natural si simplu. Acestea sunt valorile de la care am pornit in conceperea lucrarii Nestea. M-am gandit sa creez ceva simplu, care sa redea privitorului o stare reconfortanta, tonica. Am recurs la print pe panza tocmai pentru a reda fotografiei mai multa plasticitate. Am vrut sa obtinem o imagine picturala, vibranta, care sa trimita catre pictura de tip impresionist", ne-a explicat Dan Vezentan.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului artă