x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Gigantii aerului

Gigantii aerului

de Miruna Nicolae    |    02 Sep 2005   •   00:00
Gigantii aerului
STIINTA
Noul model Airbus 380, va fi disponibil din 2006.

Airbus 380, supranumit si "gigantul verde" aduce noutati in acest domeniu. Pe langa avantajele de care se vor bucura pasagerii vor fi si imbunatatiri care protejeaza mediul inconjurator.

Avionul are o capacitate de 555 de pasageri, iar aripile sale acopera o arie asemanatoare unui teren de fotbal, adica 15 metri. In majoritatea avioanelor de "prima clasa" sau "bussines class" pasagerii sunt nevoiti sa stea pe scaun. Noutatea o aduce Airbus, in care fiecare scaun se transforma intr-un pat. In ciuda faptului ca are un motor foarte puternic, acest avion face mai putin zgomot decat altele. Lipsa zgomotului se datoreaza noului motor si a tehnologiei aripilor. Inginerii au declarat ca avionul consuma 2,9 litri pe pasager la 100 de kilometrii. "Noul Airbus 380 va genera mai putin zgomot si e mai eficient decat o masina mica", declara David Velupillai, un purtator de cuvant al companiei din Toulouse. In plus "avionul are un profil aerodinamic mult mai eficient si au fost utilizate materiale mai usoare".

AEROPORTURI. Dar daca avioanele devin tot mai mari si aeroporturile trebuiesc marite. "Traficul se dubleaza la fiecare 15 ani, iar avioanele, aeroporturile si controlorii de trafic trebuie sa infrunte provocarile", declara Velupillai. Majoritatea aeroporturilor care pot "gazdui" astfel de avioane sunt cele din Germania si Thailanda. Aeroportul din Los Angeles, se numara printre cele care vor achizitiona un Airbus si totodata pregateste construirea unei noi piste special pentru acesta. Doi dintre clientii Airbus sunt Emirate Airlines si Singapore Airlines.

CONCURENTA. Dar Airbus are deja concurenta. Compania Boeing se pregateste sa scoata pe piata in 2008, modelul 7E7. Diferentele dintre aceste doua avioane sunt urmatoarele: Airbus 380 este util in cursele lungi dintre orase, folosind asa-numitul "megabus". Boeing crede ca pasagerii prefera avioanele mai mici care ii duc direct la destinatie. "Modelul 7E7 va fi cel mai ingust avion comercial, va cosuma mai putina energie si va polua mai putin" declarau reprezentanti ai companiei..

Poluare


Dar acest progres are si dezavantaje. Studii recente arata ca 16.000 de avioane comerciale produc 600 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. De asemenea studiile unei comisii care supravegheaza schimbarea climei, au demonstrat ca aviatia creste cu 3,5 incalzirea globala, iar pana in 2050 va creste pana la 15.

STIRI

40% si-au inselat barbatii


Promiscuitatea este de obicei o caracteristica asociata speciei masculine, insa balanta tinde sa se incline vertiginos in partea opusa... Potrivit unui sondaj FHM, preluat de agentia de presa ANI, 40% dintre femeile chestionate au marturisit ca si-au inselat cel putin o data iubitii sau sotii. De asemenea, doua treimi dintre acestea au dezvaluit ca au facut sau ar dori sa faca sex cu o alta femeie, in timp ce 90% au declarat ca au fantezii legate de sexul in aer liber. "Intotdeauna s-a spus ca barbatii se gandesc numai si numai la sex, dar sondajul nostru demonstreaza ca femeile aproape ca ii intrec la acest capitol", a declarat redactorul sef al revistei.

Obezitatea la orase


Oamenii care traiesc in orase si mai ales in centrele acestora, au sanse mult mai mari de a deveni obezi, decat cei care locuiesc in regiuni cu vegetatie multa, conform unui nou studiu, preluat de site-ul News. Potrivit sursei citate, cercetatori din cadrul British Medical Research Council au studiat felul in care mediul in care traiesc oamenii are sau nu un efect asupra calitatii vietii acestora. Ei au descoperit ca in zonele mai putin placute, precum orasele, traiesc cu peste 50% mai multi obezi decat in regiunile cu mai putin ciment si mai multa vegetatie.
×
Subiecte în articol: air