Conform vorbei "La placinta inainte, la razboi inapoi", sambata, 28 mai, a avut loc decernarea premiilor celei de-a cincea editii a Festivalului de Publicitate AdâOr, organizat de Asociatia Romana a Agentiilor de Publicitate (RAAA). Si de data aceasta, ca in ultimele trei editii, premiile au fost acordate pentru "creativitate", orice-o fi insemnand ea.
Conform vorbei "La placinta inainte, la razboi inapoi", sambata, 28 mai, a avut loc decernarea premiilor celei de-a cincea editii a Festivalului de Publicitate AdâOr, organizat de Asociatia Romana a Agentiilor de Publicitate (RAAA). Si de data aceasta, ca in ultimele trei editii, premiile au fost acordate pentru "creativitate", orice-o fi insemnand ea.Cativa au reusit sa castige cu lucrari vechi, altii cu fantome. Printre ei s-au strecurat si invingatori cu inscrieri curate. Acesta este probabil motivul pentru care AdâOr nu merita sa traga inca obloanele. Dincolo de prietesugurile de culise, de impartirea pizzei premiilor dupa principiul "noi vrem egalitate, dar nu pentru catei" plus respectarea regulamentului pana la genunchiul broastei, AdâOr lasa, ca in fiecare an, o fereastra crapata si pentru inocenti. Ca in fiecare an, castigatorii - patati sau nu - sunt favorizati de contextul oferit de marii absenti. Supararile legate de procedura au fost vesnic tinicheaua atarnata de coada festivalului. Si de cate ori o mare agentie nu onora cu prezenta, o starleta din umbra iesea la scena si se umplea de glorie. Va mai aduceti aminte, prin neprezentarea de altadata a DâArcy, McCann a abandonat conul de umbra. Tot astfel s-a lansat odinioara si Next/Cap. La fel s-a intamplat si acum. Premii pe care le-ar fi putut castiga marii absenti, au ajuns astfel la nume care faceau parte, pana mai ieri, din liga noilor veniti. Surpriza festivalului, agentia de creatie Propaganda, a castigat premiul la categoria "Autopromovare" si la categoria "Produse cosmetice si farmaceutice." Fara sa aiba mare vizibilitate pentru publicul larg, lucrarile au fost o surpriza placuta. Detaliu de culise: chiar daca agentia e noua, directorul de creatie al agentiei e Dan Moldovan, un nume de rezonanta pentru trecutul agentiilor Grey, Tempo si Ogilvy. Daca seminariile ce s-au desfasurat de-a lungul festivalului s-au "bucurat" de un auditoriu extrem de anemic, probabil si din cauza calitatii indoielnice (micile exceptii venind de la Tony Hertz, de la agentia Carioca si de la fotograful Cosmin Bumbut), gala a fost cea care s-a tinut intr-o atmosfera cu totul deosebita. Si cum atmosfera nu o poate produce decat publicul prezent la eveniment, nu am putut sa nu remarcam diferenta ostentativa dintre prezenta la seminarii, unde numarul maxim de audienta abia daca a atins 50 de persoane si festivitatea de premiere unde numarul celor prezenti a atins usor 800 de persoane. Semn al proportiei intre nevoia de a acumula informatie si nevoia de a fi vazut. Si asta in conditiile in care seminariile costau, pentru toata saptamana, un milion, in timp ce biletul pentru noaptea de gala - 60 de euro. IMPARTEALA. Chiar daca cele mai multe premii s-au dus in vitrina celor de la Leo Burnett impreuna cu masina Seat, premiu ce s-a acordat pentru campania anului, agentii precum McCann, Propaganda si Graffiti au avut si ele la randul lor un cuvant greu de spus. Marea dezamagire a fost aceea ca lucrarea "McDonaldâs Tsunami", pe care publicul o vedea favorita la doua categorii a lasat indiferent juriul care nu numai ca nu i-a acordat nici un premiu dar nici macar nu a nominalizat-o. Cu scuzele de rigoare, presedintele juriului, Tony Hertz, a deschis gala cu un discurs in care a explicat dificultatea pe care au intampinat-o si el si colegii din juriu in acordarea unor premii la anumite categorii la care inca suntem deficitari. Si cel mai dureros este faptul ca tocmai acele categorii sunt cele care castiga din ce in ce mai mult teren la marile festivaluri de publicitate, in detrimentul mediilor traditionale. Unul dintre premii acordate la sectiunea Colaterale pe categoria "Evenimente" a fost inmanat agentiei de publicitate GMP/Map pentru lansarea filmului James Bond "Lumea e prea mica". Chiar daca de la lansarea acestui film au trecut cativa ani - suficient incat noi uitasem complet de el, asta nu a impiedicat agentia cu pricina sa ni-l aduca in actualitate. Tot despre lucrari vechi si tot la Colaterale, de data aceasta la categoria "Innovative media", am avut drept castigatoare agentia Leo Burnett cu lucrarile din campania "Extra energie", inscrisa in aceeasi buna traditie si anul trecut.
Citește pe Antena3.ro
PREMIILE FESTIVALULUI DE PUBLICITATE ADâOR 2005
|
AGENTIA ANULUI:
Leo Burnett;
CAMPANIA ANULUI:
Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Energie naturala; Brand: Prigat;
CEL MAI BUN SPOT TV:
Agentia: Leo Burnett& Target; Nume inscriere: Academia Barbatilor; Brand: Tabu;
|