Conform vorbei "La placinta inainte, la razboi inapoi", sambata, 28 mai, a avut loc decernarea premiilor celei de-a cincea editii a Festivalului de Publicitate AdâOr, organizat de Asociatia Romana a Agentiilor de Publicitate (RAAA). Si de data aceasta, ca in ultimele trei editii, premiile au fost acordate pentru "creativitate", orice-o fi insemnand ea.
Conform vorbei "La placinta inainte, la razboi inapoi", sambata, 28 mai, a avut loc decernarea premiilor celei de-a cincea editii a Festivalului de Publicitate AdâOr, organizat de Asociatia Romana a Agentiilor de Publicitate (RAAA). Si de data aceasta, ca in ultimele trei editii, premiile au fost acordate pentru "creativitate", orice-o fi insemnand ea.Cativa au reusit sa castige cu lucrari vechi, altii cu fantome. Printre ei s-au strecurat si invingatori cu inscrieri curate. Acesta este probabil motivul pentru care AdâOr nu merita sa traga inca obloanele. Dincolo de prietesugurile de culise, de impartirea pizzei premiilor dupa principiul "noi vrem egalitate, dar nu pentru catei" plus respectarea regulamentului pana la genunchiul broastei, AdâOr lasa, ca in fiecare an, o fereastra crapata si pentru inocenti. Ca in fiecare an, castigatorii - patati sau nu - sunt favorizati de contextul oferit de marii absenti. Supararile legate de procedura au fost vesnic tinicheaua atarnata de coada festivalului. Si de cate ori o mare agentie nu onora cu prezenta, o starleta din umbra iesea la scena si se umplea de glorie. Va mai aduceti aminte, prin neprezentarea de altadata a DâArcy, McCann a abandonat conul de umbra. Tot astfel s-a lansat odinioara si Next/Cap. La fel s-a intamplat si acum. Premii pe care le-ar fi putut castiga marii absenti, au ajuns astfel la nume care faceau parte, pana mai ieri, din liga noilor veniti. Surpriza festivalului, agentia de creatie Propaganda, a castigat premiul la categoria "Autopromovare" si la categoria "Produse cosmetice si farmaceutice." Fara sa aiba mare vizibilitate pentru publicul larg, lucrarile au fost o surpriza placuta. Detaliu de culise: chiar daca agentia e noua, directorul de creatie al agentiei e Dan Moldovan, un nume de rezonanta pentru trecutul agentiilor Grey, Tempo si Ogilvy.
PREMIILE FESTIVALULUI DE PUBLICITATE ADâOR 2005
|
AGENTIA ANULUI:
Leo Burnett;
CAMPANIA ANULUI:
Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Energie naturala; Brand: Prigat;
CEL MAI BUN SPOT TV:
Agentia: Leo Burnett& Target; Nume inscriere: Academia Barbatilor; Brand: Tabu;
CEL MAI BUN AD DE PRESA:
Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campania MTV: Manson, Michael, Slash; Brand: MTV;
CEL MAI BUN OUTDOOR:
Agentia: Leo Burnett&Target; Nume inscriere: Balena; Brand: Prigat;
CEL MAI BUN SPOT INTR-O CATEGORIE:
Bauturi nealcoolice - Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Energie naturala - Pescarul; Brand: Prigat; Electronice si electrocasnice; Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscriere: Razboiul stelelor; Brand: Teletech
Produse alimentare - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Vizita de lucru; Brand: ROM; Produse de intretinere casnica; Agentia: Leo Burnett &Target; Nume inscriere: Atlasii; Brand: Tide
Mass Media - Agentia: Leo Burnett & Target; Nume inscri-ere: Academia Barbatilor; Brand: Tabu
Vanzari si distributie - Agentia: Leo Burnett&Target; Nume inscriere: Dezordinea & Semaforul; Brand: Altex
Telecomunicatii - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campania Connex: Curatenia, Educatia & Reconstructia; Brand: Connex
Social - Agentia: Totem Advertising; Nume inscriere: Fumatul si saracia - Un cerc vicios; Brand: Ministerul Sanatatii si Familiei; Agentie: McCann Erickson; Nume inscriere: Violenta domestica; Brand: Agentia Nationala Pentru Protectia Familiei
CEL MAI BUN PRINT INTR-O CATEGORIE:
Bauturi alcoolice - Agentia: Graffiti BBDO; Nume inscriere: Calendar; Brand: Guinness;
Bauturi nealcoolice - Agentia: Leo Burnett&Target; Nume inscriere: Balena; Brand: Prigat
Produse de intretinere casnica - Agentia: Saatchi &Saatchi; Nume inscriere: Ariel Ghost; Brand: Ariel
Mass Media - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campanie MTV: Manson, Michael, Slash; Brand: MTV
Divertisment - Agentie: Graffiti BBDO; Nume inscriere: Campania Dosarele Istoriei: Mao, Lenin & Hitler; Brand: Dosarele Istoriei
Produse cosmetice si farmaceutice - Agentia: Propaganda; Nume inscriere: Unlock; Brand: Dulcolax
Social - Agentie: gmp/ MAP; Nume inscriere: Romania Corupta: Molii, Soareci & Viermi; Brand: Alianta D.A. PNL-PD
Autopromovare - Agentia: Propaganda; Nume inscriere: Effectivenes 1 (Medalia); Brand: Propaganda
Postere - Agentia: Graffiti BBDO; Nume inscriere: Calendar; Brand: Guinness
Colaterale Innovative Media - Agentia: Leo Burnett & Target, Nume inscriere: Extra Energie; Brand: Prigat
Fotografie - Agentia: McCann Erickson; Nume inscriere: Campanie MTV: Manson, Michael, Slash; Brand: MTV
Evenimente - Agentia: gmp/MAP; Nume inscriere: Lansarea filmului James Bond; Brand: RO IMAGE 2000
PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI:
SPECIAL CRAFT AWARD - Best Direction - Agentia: Totem Advertising; Nume inscriere: Fumatul si saracia - un cerc vicios; Brand: Ministerul Sanatatii si Familiei
|