x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Olimpiada marcilor

Olimpiada marcilor

10 Sep 2004   •   00:00

Jocurile Olimpice de vara organizate la fiecare patru ani constituie, fara indoiala, cea mai importanta intrecere sportiva a planetei. Ceea ce-i scapa ochiului privitorului iubitor de sport este insa amploarea competitiei in termeni de marketing.

CLAUDIA CURICI

Mobilizarea generala intru participare la Olimpiada nu este numai scopul antrenorilor diferitelor discipline sportive, ci si, intr-o masura la fel de mare, a "antrenorilor" care au grija ca marcile sa se mentina in forma: oameni de marketing, de relatii publice sau brand manageri. Competitia la acest nivel este chiar mai dura. Pregatirile sunt la fel de intense si de serioase, chinului controlului antidopping ii corespunde controlul aspectelor din spatele imaginii brandurilor. Exista, in acest sens, restrictii impuse acelor companii care nu respecta, de exemplu, normele internationale de tratare a angajatilor. Cel mai relevant exemplu este clasificarea firmelor de articole sportive in doua categorii: "A" (Nike, Reebok sau Adidas) si "B" (Puma, Fila, Umbro sau Lotto).

OPORTUNITATE. "Olimpiadele - a declarat Marian Saltzman, Director de strategie Euro RSCG, Havas - reprezinta cea mai mare dintre oportunitatile de marketing la nivel macro si cred ca ne indreptam spre o perioada in care e nevoie ca evenimentele sa fie oportunitati de marketing la nivel macro." Obiectivul Chinei pentru Olimpiada din 2008, in termeni de promovare, este sa creeze unul sau doua branduri globale in topul celor mai cunoscute zece. De fapt, este pusa in joc dezvoltarea intregii economii chineze. Cel mai bun exemplu pentru a intelege amploarea acestui fenomen pentru viitoarea gazda a Olimpiadei, este faptul ca Coca-Cola a mobilizat 10.000 de angajati pentru organizarea campaniei de selectare a celui care va aprinde torta olimpica in 2008. O miscare care nu face decat sa intareasca identitatea corporatiei. Spiritul Olimpiadei Marcilor s-a simtit si pe meleaguri romanesti. Brand-uri precum Visa, RomTelecom, Alexandrion, Cappy au intrat in competitie, constiente de capitalul de notorietate pe care il ofera asocierea cu un astfel de eveniment. Rezultatul nu a fost in toate cazurile pe masura complexitatii evenimentului, cel mai putin exploatata fiind insasi ideea centrala a competitiei: spiritul mobilizator.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului