x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun PAMFLET CU BRAND ROMÂNESC AUTENTIC / Ciocolata "Rom" duce "senzaţiile tari" pe internet

PAMFLET CU BRAND ROMÂNESC AUTENTIC / Ciocolata "Rom" duce "senzaţiile tari" pe internet

de Eliza Dumitrescu    |    08 Noi 2008   •   00:00
PAMFLET CU BRAND ROMÂNESC AUTENTIC / Ciocolata "Rom" duce "senzaţiile tari" pe internet

Brandul "Rom" este un exemplu de succes. Are tradiţie, este născut în 1964, sub comunism, şi s-a rotunjit capitalist prin mijloace care au fost mereu adaptate la actualitate.



A comunicat în prima parte a procesului de construire a ima­ginii prin campanii care au rulat în me­dia tradiţionale (pe tv şi în print), iar din 2006 a început să se expună în mediul online, prin site-ul Romautentic. Site-ul aborda ludic, ironic şi cu design la zi va­lori şi obiceiuri "tari" din "epoca de aur". După spotul "Yahtul", în care senzaţiile "tari" au fost aduse în prezent prin apa­riţia personajului manelist, o abordare online vine acum să întărească această nouă direcţie a comunicării. Pentru că la începutul acestei săptămâni a fost lansat site-ul www.rom­sen­z­a­tiitari.ro. Noul site care anunţă batonul de ciocolată "Rom Dublu" este un pamflet al vieţii noastre cotidiene. Este interesant şi modul în care produsul a suferit inovaţii într-un mod creativ, stând departe de clişee de genul "nou de la..." Şi fără ca aceste primeniri să altereze brandul prin modifi­cări de nerecunoscut ale numelui sau ale produsului. Până acum nu a apărut nici un "Rom" cu arahide sau cu cereale ex­pan­­date, şi asta e bine. Produsul nu a fost lăsat să se prăfuiască, pentru că pe piaţă a fost nu numai "Rom", ci şi "Rom cel Ma­re", iar acum "Rom cel Dublu". De altfel, "Rom" nu este singurul brand de succes din portofoliul fostei companii Kandia-Excelent, în prezent Cadbury România, situându-se printre primele trei pe pia­ţa de ciocolată românească. Despre specificul brandului "Rom", Gabriela Mun­teanu, Group Brand Manager Cadbury România, a declarat: «Rom» este un brand ironic, autoironic, nonconformist şi în­drăz­neţ, care priveşte cu umor realităţile ro­mâneşti. Succesul lui în timp, într-o piaţă puternic concurenţială şi provocatoare în ultimii ani, este bazat pe autenticitatea lui ca produs şi ca personalitate".

CURSA URBANĂ CU OBSTACOLE
Vizitatorul site-ului e invitat să îşi alea­gă o identitate sub care va porni să în­frun­te labirintul birocratic şi de proastă creştere regăsit acum şi în lumea virtua­lă. Ghişee unde se aşteaptă degeaba pentru că nu se precizează natura serviciilor prestate, ghişee mutate şi ghişee agramate ("etajul doi s-a mutat la etajul trei"), ghişee cu funcţionară care croşetează sau îşi ceartă copilul la mobil, lift blocat, tra­fic aglomerat, cămin cu gândaci care ră­sar de peste tot. Replicile personajelor de pe site sunt în special expresii tip, şa­bloa­ne verbale de prost-gust. După un întreg parcurs care aminteşte de jocurile de tip "quest" ("căutare"), eroul cu nervi tari, pe măsura senzaţiilor, îşi poate "des­cărca" premiul din oferta de avatare, widget-uri pentru bloguri sau wallpapere.

AUTORII
Proiectul online a fost realizat de echipa MRM Partners, specializată în customer relationship marketing, parte a grupului McCann Erickson România. Asemeni întregului grup, MRM a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri care a fost de 1,72 milioane de lei. În afară de Cadbury România, printre clienţii MRM Partners se mai numără: Vodafone, Microsoft, Bancpost, Tnuva, Radio 21, Heineken Ro­mânia, Coca-Cola România, MasterCard. McCann Erikson România, parte a McCann World Group, a anunţat pentru finele anului 2008 o cifră de afa­ceri de peste 85 milioa­ne de euro.

Comunicat de presă altfel

Jurnaliştii nu au mai primit obişnuitul pachet de informaţii din ataşament, comunicatul de presă sub forma unui fişier Word şi materialul jpg. pentru ilustrare, ci şi link-ul către un comunicat electronic. "În industriile mai dezvoltate, totul se întâmplă online. Nu e deloc greu să construieşti o pagină în HTML, care cuprinde textul comuni­catului şi link-uri la toate materialele care îi pot fi utile jurnalistului. Deşi pare impersonal, e mult mai accesibil. Se pot face mult mai multe online, un centru de presă, de exemplu, cu ajutorul căruia jurnaliştii pot avea acces foarte uşor la tot felul de informaţii (biografiile managerilor, logo-uri, poze la rezoluţie mare). Lucrăm deja la aşa ceva şi sperăm să folosim această platformă cât de curând", a spus Mihnea Miculescu, PR Executive la McCann Erickson.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului