A inceput cariera in relatii publice in anul 1971, castigator al multor premii internationale, Tony Meehan este perceput ca unul dintre liderii profesionistilor de relatii publice in UK. Determinat sa imbunatateasca standardele profesionale de pe intregul spectru al relatiilor publice, acesta ne-a onorat cu prezenta ca membru al juriului la evenimentul de PR al anului, PR Awards.
Jurnalul National: Care este parerea dumneavoastra vizavi de PR Awards Festival?
Tony Meehan: Festivalul este important, deoarece aduce la un loc diferite aspecte ale industriei romanesti de relatii publice si totodata este o platforma pentru dezbateri deschise si discutii pe probleme importante pentru practicienii acestei meserii, pentru asociatiile de PR si media.
Ce poate fi imbunatatit la aceasta gala?
Totul poate fi imbunatatit. Gala va fi imbunatatita o data cu pasii facuti si va reflecta la nevoile audientei. Ar fi gresit din partea mea sa fac vreo recomandare.
Interesele pietei
Credeti ca subiectele abordate la aceasta editie a galei PR Awards au fost cele mai importante alegeri?
Subiectele de la oricare gala/conferinta/seminar trebuie sa reflecte interesele pietei si sa satisfaca asteptarile audientei. In fiecare an numarul de participanti a crescut si subiectele s-au dezvoltat din piata de PR, deci da, cred ca subiectele abordate au constituit cele mai importante alegeri din acest an.
Cum arată buletinul de vot la primul tur de la alegerile prezidențiale 2024
Citește pe Antena3.ro
Care a fost in opinia dumneavoastra cel mai interesant seminar al acestei gale?
Aceasta este o intrebare foarte dificila. Daca vorbim despre intrarile din competitie, cea mai interesanta a fost aceea care a avut cel mai mare impact. Oricum, intr-o abordare subiectiva, cred ca dezvoltarea staff-ului Connex si a programului a fost cea mai buna alegere de anul acesta.
Credeti ca de la anul ar trebui sa existe mai multe seminarii si mai multi oameni din alte tari sa le sustina?
Nu este mereu usor doar sa adaugi seminarii - asta depinde de timpul si de disponibilitatea audientei. O reprezentare internationala mai larga ar trebui incurajata.
Care sunt cele mai importante reguli etice in PR?
Se pot rezuma intr-o simpla propozitie - intotdeauna sa fii onest, sa spui adevarul, sa castigi respectul colegilor si prietenilor.
Evitarea Black PR-ului
Credeti ca agentiile de PR ar trebui sa evite comandarea advertorialelor?
Cred ca exista o posibila dificultate de limba. Daca vrei sa spui "Black PR", atunci da, acestea ar trebui evitate. Daca vrei sa spui advertisement (anunt, publicitate, reclama, mica publicitate) - conceput ca element editorial, cu conditia sa spuna clar ca este un "Advertisementa", si nu o poveste editoriala - , atunci nu vad nici un motiv pentru care agentiile de PR sau departamentele sa nu produca astfel de item-uri.
Cum poate fi evitata coruptia care se naste din relatia PR - presa?
Acest lucru nu se poate intampla decat ca rezultat al intelegerii dintre oameni, daca lucram impreuna, acceptam problema, putem lua masuri si putem elimina aceasta practica. In cazul in care nu este o dorinta in acest sens, coruptia nu va inceta.
Burete plin de idei
Ce parere aveti despre industria de PR din Romania?
As vrea sa punctez doua aspecte: performanta si realizari. E la fel de buna ca oricare operatiune internationala - continua sa creasca si sa se dezvolte, recunoaste si accepta noi standarde si practici - ar trebui sa fie ca un burete care accepta toate idelile si gandurile, si pe urma selecteaza ce este mai bine pentru tara sa.
Credeti ca este normal ca un sponsor al PR Awards sa participe cu lucrari in concurs? Nu este aceasta o problema etica?
Nu poti exclude acum o intrare doar pentru ca acea companie a carei lucrare a fost inscrisa in concurs se numara printre sponsori PR Awards. Juriul nu se angreneaza cu sponsorii decat dupa ce rezultatele au fost hotarate. Daca unul dintre membrii juriului ar dori sa inscrie o lucrare in competitie, atunci ar fi o problema, dar procesul de juriul este purtat in afara sectiunilor, izolat.
Care este impresia dumneavoastra despre Romania ca brand? Cum ati defini-o in
doua-trei cuvinte?
Se imbunatateste - cald si prietenos - redescoperindu-si istoria si cultura.
Imi puteti da un exemplu de o campanie faimoasa de PR care v-a impresionat in timpul experientei de viata ca PR?
Prea multe ca sa le pot mentiona.
Ce ne puteti spune despre creativitatea in PR?
Creativitatea este in persoana, nu in PR.
Crezi si cerceteaza
Ce ne puteti spune despre cercetare in PR? Este un factor esential sau putem trai si fara aceasta?
Cercetarea - inainte si dupa - este fundamentul, baza oricarui program de comunicare, nu e restrans numai la PR. Fara sa stii ce gandeste piata nu poti sa ai o comunicare de succes si, atat timp cat nu ai monitorizat raspunsurile mesajului transmis de tine, nu ai de unde sa stii cat de bine ai comunicat.
PROFIL TONY MEEHAN
|
Presedinte TMA Communications si-a inceput cariera in PR in anul 1971, dupa ce a activat sase ani in publicitate. In ianuarie 1976 a infiintat la Glasgow TMA Communications, una dintre cele mai importante firme independente de consultanta din Scotia. In cei peste 35 de ani de activitate, campaniile sale de Relatii Publice au fost premiate de IPRA (The International Public Relations Association), IPR (The Institute of Public Relations) si PRCA (The Public Relations Consultants Association). In calitate de membru al Institutului Britanic de Relatii Publice (CIPR), din 1990 a fost presedinte CIPR in Scotia. Este membru fondator al Asociatiei Scotiene a Consultantilor in Relatii Publice si membru al Asociatiei Internationale de Relatii Publice IPRA, membru al Societatii Regale a Artelor si fost guvernator al Scolii St. Leonard, St. Andrews, Scotland. Este visiting profesor in cadrul Glasgow Caledonian University. Anul trecut a fost directorul prestigioasei competitii internationale Golden World Awards, organizata sub egida Asociatiei Internationale de Relatii Publice IPRA, si a participat, in aceasta calitate, la Saptamana PR-ului Romanesc. Tony este pentru a doua oara consecutiv membru in juriul competitiei Romanian PR Award.
|