x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Publicitatea pe mobil

Publicitatea pe mobil

de Eliza Dumitrescu    |    16 Feb 2008   •   00:00
Publicitatea pe mobil

Personalizarea mesajelor, monitorizarea, costurile scazute, viteza de transmitere a informaţiilor sunt argumente în favoarea utilizării sms-marketing în campanii.

 

Primele trainiguri de specialitate s-au ţinut în România încă din 2005 dar utilizarea acestei resurse de comunicare publicitară s-a realizat mai ales pentru companiile de telefonie mobilă care îşi promovau astfel serviciile.

În primăvara lui 2007 am primit primul sms publicitar care nu provenea de la compania de mobil a cărei reţea o folosesc. Un supermarket care tocmai se deschidea îmi prezenta oferta de detergenti. Mai nou, şi iniţiativele culturale fac la apel la acest mod de a-şi anunţa evenimentele.

 

Am făcut experienţa unei practici de marketing despre care până atunci doar auzisem că se practica pe afară. După o jumătate de an, un alt sms îmi comunică emiterea unui nou comunicat de presă pe un anume site, dedicat comunicării online.

În afară de acest apel la mesaje unidirecţionate, de la comunicator la potenţialul client, o soluţie de marketing interactiv pe mobil, este cea găsită de echipa de la Personal Networks. Soluţia lor este inovativă nu numai pe piaţa românească ci şi pe plan internaţional. Mobilul nu devine doar receptor de mesaj ci poate fi utilizt de posesorul său pentru a interacţiona cu acele conţinuturi electronice care rulează pe panourile interactive. Poate fi vorba de exemplu de un joc de tip Tetris sau mai complicat la care pot participa vizitatorii unui centru comercial sau al altei locaţii de interes pentru publicitar. Vizaţi sunt posesorii de telefoane mobile cu blootuth. Dispozitivul emiţător de mesaj publicitar personalizat poate fi amplasat practic oriunde : în magazine, în mall-uri, pe stadioane sau săli de spectacol, în restaurante, baruri sau cluburi sau în clasicele panouri publicitare. Un mic server, Proxycast, va rula un soft ce va transmite în funcţie de locaţie şi publicul obişnuit al acesteia, imagini, clipuri audio, filme sau chiar aplicaţii Java. Dispozitivul memorează fiecare telefon mobil ca fiind unic ceea ce permite transmiterea de mesaje cât mai relevante pentru posesor. “Fiecare telefon are o adresă de Bluetooth unică (în mod similar cu calculatoarele de pe Internet care au acea adresa de IP) ceea ce ne ajută să menţinem o istorie a dialogării cu un anumit consumator.

 

Astfel, ştiind ce mesaje i-au fost trimise anterior, ştiind preferinţele sale (dacă a fost de acord sau nu cu primirea unui anumit conţinut), sistemul decide dacă şi ce mesaj va trimite unui anume consumator. Aşadar, sistemul este “inteligent” în relaţionarea cu un consumator, fiind o formă de comunicare bazată pe permisiune.” ne-a declarat Cătălin Drulă, managing director la Personal Networks. Avantajul celor care recurg la acest tip de marketing constă în viteza de propagare a mesajului, întrucât ProxyCast poate transmite mesaje de până la 10 ori mai rapid decât prin reţelele de telefonie mobilă (GPRS, 3G). În plus serviciul este gratuit pentru consumator având în vedere că ProxyCast este independent de reţeaua de telefonie mobilă. ProxyCast a fost deja utilizat în câteva campanii : panourile interactive Pepsi ( proiectele Pepsi Bluetooth Bus Stations în staţiile de autobuz, Pepsi Black Eyed Peas (cu trimiterea unor cupoane de participare la o tombolă pentru câştigarea de bilete la concertul B.E.P.), Pepsi Light Panel (panoul luminos de la Sf. Gheorghe putea fi controlat de pe telefonul mobil de către orice trecător) dar şi concertul Liberty Parade ), evenimentele Cosmote sau soluţia agenţiei OgilvyOne, care a trasmis o invitaţie la un eveniment ulterior tuturor participanţilor la un forum specializat.


Există tot mai multe cereri pentru soluţia celor de la Personal Networks :

“Clienţii noştri sunt interesaţi de instalarea unor puncte de prezenţă permanente ProxyCast - Bluetooth în anumite locaţii din Bucureşti şi din ţară, prin care să poată comunica cu consumatorii pe termen lung. Comunicarea cu aceste puncte de prezenţă se va desfăşura prin intermediul unor aplicaţii specifice acelui brand care vor fi distribuite şi instalate pe telefoanele mobile prin intermediul aceleiaşi platforme ProxyCast. De asemnea, urmează să ne extindem în ţările din jur pentru care am primit cereri de instalare a sistemelor noastre.”

×
Subiecte în articol: sufletul comertului