Mă găndesc că e anormal să fim trataţi ca nişte animale, in timp ce in fiecare lună ne prelungim abonamentele...Oare mai există vreo şansă să fim trataţi respectabil, sau va fi din ce in ce mai rău?
Mă găndesc că e anormal să fim trataţi ca nişte animale, in timp ce in fiecare lună ne prelungim abonamentele...Oare mai există vreo şansă să fim trataţi respectabil, sau va fi din ce in ce mai rău?
Am o nemulţumire; o sesizare de făcut la adresa maşinilor RATB - 313:ce se intampla cu acestea din moment ce in loc sa fie pe traseu, mereu vezi căte 5,6,7 autobuze la capăt de traseu, pe bulevardul Obregia?
De ce se intămplă acest lucru şi lumea se calcă in picioare prin autobuze? Nu ştiu dacă aveţi idee, dar ,de la a treia staţie, Nisei, nu se mai poate urca nimeni. Pentru ce aceste condiţii pe care RATB-ul le oferă? Mă găndesc că e anormal să fim trataţi ca nişte animale, in timp ce in fiecare lună ne prelungim abonamentele ce costă ,după cum prea bine ştiţi, 30,40 RON, iar pentru o persoană care are un salariu de 500-600 RON, nu cred că e foarte ieftin.
Pănă la urmă , traficul nu este dat peste cap numai datorită lucrărilor ce au loc din ordinul primarului, ci şi datorită Regiei de Trasport, care nu asigură un program de lucru normal, un program al plecării maşinilor pe traseu astfel incăt să fie convenabil şi călătorilor. Mi se va spune că există acest program, al orelor de mers căt şi al celor de pauză, dar cănd pauza de "stat la o ţigara", "aşa ca băieţii" se face de peste 10 minute , in cazul maşinilor 313, şi de cel puţin 20 de minute, in cel al maşinilor 312, deja am impresia că işi bat joc de oamenii care aşteaptă in frig, ploaie sau căldură infernală, care din nefericire, in autobuze, se transformă in saună pe timpul verii, de lesina lumea......
Oare mai există vreo şansă să fim trataţi respectabil, sau va fi din ce in ce mai rău?
Gabriela, Berceni
NR: Redactia precizeaza ca materialele publicate in aceasta rubrica sunt primite de la cititori.
In consecinta, responsabilitatea pentru contiinutul acestora apartine in totalitate celor ce s-au exprimat parerile, prin mail, pe adresa cetateanul@jurnalul.ro.
Raspunsul pare a fi fara echivoc...
RATB - Preţurile biletelor şi abonamentelor RATB ar putea fi majorate
Tarifele pe mijloacele de transport in comun ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) ar putea fi majorate, proiectul de hotărăre urmănd să fie luat in discuţie de către consilierii municipali.Potrivit proiectului de hotărăre, preţul unui bilet cu o călătorie ar putea creşte cu 18,18 la sută, de la 1,1 lei la 1,3 lei, iar la abonamentele nominale creştererile diferă. Astfel, un abonament pentru o linie integral urban va creşte de la 25 lei/lună la 30 lei/lună (creşterea fiind de 20 la sută), pentru două linii integral urban preţul ar urma să crească de la 30 lei/lună la 35 lei/lună (creştere 16,66 la sută), iar un abonament general integral urban ar urma să fie scumpit cu 25 de procente, de la 40 lei/lună la 50 lei/lună.
In ceea ce priveşte preţul pentru abonamentele fracţionate, acesta va creşte cu 14,29 la sută in cazul celor de o zi nenominal urban, adică de la şapte la opt lei, cu 13,33 la sută pentru abonamentele de şapte zile nominale urban, respectiv de la 15 la 17 lei şi cu 13,64 la sută pentru abonamentele pentru 15 zile nominale urban, adică de la 22 la 25 lei.
De asemenea, potrivit proiectului, in urma sesizărilor repetate ale beneficiarilor serviciului public de transport şi a recomandărilor Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, RATB propune stabilirea, in paralel cu titlurile comercializate in prezent, a unui abonament lunar nenominal (o linie, două linii, general), pentru a nu se mai solicita informaţii cu privire la nume, prenume, CNP şi pentru a se respecta principiul confidenţialităţii datelor personale in momentul achiziţionării produselor tarifare.
In cazul abonameatelor nenominale, preţurile vor fi 40 de lei/lună pentru o linie integral urban, 50 de leil/lună pentru două linii integral urban şi 80 de leil/lună pentru integral urban.
De asemenea, potrivit proiectului, ar urma să fie majorată şi suprataxa, de la 40 la 50 lei/caz, creşterea fiind de 25 de procente.
Regia estimeaza că sporul lunar de incasări obţinut in urma aplicării tarifelor propuse este de 3.040,17 mii lei, reprezentănd un indice mediu de creştere de 120,97 la sută.
Potrivit proiectului, majorarea tarifelor se justifică prin creşterile inregistrate de RATB, peste estimările cuprinse in bugetele de venituri şi cheltuieli elaborate la anumite elemente de cost cu evoluţii ce depăşesc in mod constant nivelul Indicelui Preţurilor de Consum (materiale, piese de schimb, lubrifianţi).
De asemenea, majorarea tarifelor este justificată şi prin faptul că tarifele de călătorie in vigoare se situează sub cele ale unor societăţi de profil din marile oraşe ale ţării, cum ar fi Braşov, unde o călătorie costă 1,5 lei, iar abonamentul lunar 80 de lei, Timişoara, unde costul unei călătorii este 1,3 lei, iar abonamentul lunar de 76 de lei, sau Iaşi unde preţurile stabilite pentru o călătorie şi pentru un abonament lunar sunt de 1,2 lei şi, respectiv, 93 de lei.
Totodată, tarifele practicate de RATB, 0,34 de euro/ călătorie şi 12, 25 euro/abonament, reprezintă intre 23 şi 38 la sută la călătorie şi intre 19 şi 43 la sută la abonamentul general din valoarea tarifelor de călătorie practicate in alte capitale europene, cum ar fi Budapesta, unde costul unei călătorii este 8,89 euro, iar abonamentul general costă 28,30 de euro, Bruxelles, unde pentru o călătorie se plăteşte 1,50 de euro, iar pentru un abonament 40,5 euro, sau Roma unde costurile pentru astfel de servicii sunt stabilite la un euro şi respectiv 30 de euro, in cazul abonamentului.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti are dreptul de a actualiza periodic tarifele de calatorie, cu aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti. In perioada care a trecut de la ultima majorare (noiembrie 2005) şi pănă in decembrie 2006, nivelul Indicelui Preţurilor de Consum comunicat de Comisia Naţională de Statistică a inregistrat o valoare de 106,66 la sută.
Potrivit expunerii de motive, unele elemente de cheltuieli, cu pondere importantă in costurile inregistrate de regie in desfăşurarea prestaţiei de transport (combustibili, energie electrică de tracţiune), au avut creşteri de preţ ce s-au incadrat in nivelul indicelui preţurilor de consum, iar, pe de altă parte, elemente de cost cu evoluţii ce depăşesc in mod constant nivelul Indicelui Preţurilor de Consum (materiale, piese de schimb, lubrifianţ), au inregistrat in perioada noiembrie 2005- august 2007 creşteri peste estimările cuprinse in bugetele de venituri şi cheltuieli elaborate.
Mediafax