x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Razboi in lumea ciocolatelor

0
17 Mar 2005 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI
BUM-BUM - Doua companii mari de pe piata dulciurilor au intrat in ringul de box

Lumea desertului nu-i asa de dulce cum credeam. Kandia-Excelent acuza Nestle de publicitate comparativa, procedeu interzis la noi, dar practicat in Statele Unite. In replica, Nestle sustine ca materialul supus umilintei publicitare nu e pentru ochiul public, ci e document intern. Adevarul e, in acest caz, undeva la mijloc.
ALEX ANGHEL

DILEMA. Print publicitar sau material de uz intern? Asta-i intrebarea
Suparati pe faptul ca, sub pretextul unui document intern, Nestle isi compara noua napolitana, "oribil de buna", cu Kandia si alte produse ale pietei de profil, compania producatoare a ciocolatei cu dragoste a publicat in ultimele zile, in mai multe ziare, o "Scrisoare deschisa unui competitor antifair-play. In scrisoare, Nestle e prezentat in postura atacatorului competitorilor cu metode ilegale: e vorba de un material tiparit si apoi difuzat in marile supermarket-uri din Bucuresti.

NE FACEM SINGURI DREPTATE. Decat sa recurga la complicatele cai ale justitiei, Kandia-Excelent a preferat sa faca investitie in media si sa-i dea de rusine pe multinationali, in piata publica. "Stimate competitor, va anuntam ca publicitatea comparativa este nu numai nedreapta, ci si interzisa in aceasta tara", zice, revoltata, vocea companiei locale. Nestle sustine ca nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase: in josul lay-out-ului se afla un tabel pe care scrie "Recomandare Shelving (la raft)", demonstrand astfel ca volanta foaie publicitara nu se adreseaza cumparatorului de dulciuri, ci celor care se ocupa cu aranjarea lor la raft. Dar, surpriza! Inocentul document aduce mai degraba a print publicitar decat a material de comunicare interna.

Cu un headline cat toate zilele si cu un text deloc tehnic, ci publicitar, Joe Mix poate fi considerat antifair-play. Singura acoperire pe care ar putea sa o aiba compania Nestle in cazul unui proces e aceea a tabelului de jos, care ii da intr-un fel "autenticitatea" unui act intern. "Pentru profituri oribil de mari", acesta este titlul materialului menit sa instruiasca angajatii cum sa aseze marfa pe rafturi.

REACTII FIERBINTI. Reactia Nestle n-a ramas mai prejos: "Compania Nestle Romania isi manifesta deosebita preocupare si va lua toate masurile care se impun fata de declaratiile false ale unuia dintre producatorii din industria dulciurilor cu privire la modul in care intelegem sa ne desfasuram activitatea.

Potrivit practicilor specifice domeniului vanzarilor, in actiunile noastre legate de informarea agentilor nostri de vanzari folosim, exclusiv pentru uz intern, materiale care contin instructiuni referitoare la pozitionarea in rafturi a produselor noastre alaturi de alte produse din aceeasi categorie. Aceste materiale de uz intern contin texte si imagini grafice care au ca obiectiv sa faciliteze pozitionarea produselor in magazine, informand totodata agentii de vanzari asupra elementelor specifice activitatii lor comerciale, cum ar fi: codul de bare EAN, greutatea produsului, numarul de bucati in display si pretul recomandat. Aceste materiale sunt destinate numai agentilor nostri de vanzari. Ele nu sunt menite a fi facute publice consumatorilor si nici pentru a promova produsele catre public. Dorim sa subliniem si cu acest prilej ca, potrivit principiilor noastre in afaceri si Codului de Conduita care ne guverneaza activitatea, actionam de fiecare data respectand legislatia in vigoare si un mod de lucru deontologic".

CONCLUZII. Lucrurile suna frumos in teorie si suporta comentarii in practica: doar daca agentii de vanzari sunt tratati drept consumatori la varsta hormonilor care dau in clocot, vizualul cu pricina isi justifica exuberanta. Situatia e cel putin delicata din punct de vedere al comunicarii, in conditiile in care atat contul Kandia, cat si Nestle sunt in gradina McCann, agentiei revenindu-i probabil aproape imposibila misiune de a media disputa intre cei doi clienti.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   nestle

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de