SUFLETUL COMERTULUI
BUM-BUM - Doua companii mari de pe piata dulciurilor au intrat in ringul de box
Lumea desertului nu-i asa de dulce cum credeam. Kandia-Excelent acuza Nestle de publicitate comparativa, procedeu interzis la noi, dar practicat in Statele Unite. In replica, Nestle sustine ca materialul supus umilintei publicitare nu e pentru ochiul public, ci e document intern. Adevarul e, in acest caz, undeva la mijloc.
ALEX ANGHEL
DILEMA. Print publicitar sau material de uz intern? Asta-i intrebarea
|
NE FACEM SINGURI DREPTATE. Decat sa recurga la complicatele cai ale justitiei, Kandia-Excelent a preferat sa faca investitie in media si sa-i dea de rusine pe multinationali, in piata publica. "Stimate competitor, va anuntam ca publicitatea comparativa este nu numai nedreapta, ci si interzisa in aceasta tara", zice, revoltata, vocea companiei locale. Nestle sustine ca nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase: in josul lay-out-ului se afla un tabel pe care scrie "Recomandare Shelving (la raft)", demonstrand astfel ca volanta foaie publicitara nu se adreseaza cumparatorului de dulciuri, ci celor care se ocupa cu aranjarea lor la raft. Dar, surpriza! Inocentul document aduce mai degraba a print publicitar decat a material de comunicare interna.
Cu un headline cat toate zilele si cu un text deloc tehnic, ci publicitar, Joe Mix poate fi considerat antifair-play. Singura acoperire pe care ar putea sa o aiba compania Nestle in cazul unui proces e aceea a tabelului de jos, care ii da intr-un fel "autenticitatea" unui act intern. "Pentru profituri oribil de mari", acesta este titlul materialului menit sa instruiasca angajatii cum sa aseze marfa pe rafturi.
Citește pe Antena3.ro
CONCLUZII. Lucrurile suna frumos in teorie si suporta comentarii in practica: doar daca agentii de vanzari sunt tratati drept consumatori la varsta hormonilor care dau in clocot, vizualul cu pricina isi justifica exuberanta. Situatia e cel putin delicata din punct de vedere al comunicarii, in conditiile in care atat contul Kandia, cat si Nestle sunt in gradina McCann, agentiei revenindu-i probabil aproape imposibila misiune de a media disputa intre cei doi clienti.