Vin Sărbătorile. Este un refren din coloana sonoră a "Coke Christmas", dar şi o realitate care se citeşte in jur, in reperele vizuale care au inceput să transforme incet-incet oraşul.
Vin Sărbătorile. Este un refren din coloana sonoră a "Coke Christmas", dar şi o realitate care se citeşte in jur, in reperele vizuale care au inceput să transforme incet-incet oraşul.
Prin calupurile publicitare incep să se strecoare reclame cu trimiteri la atmosfera Crăciunului, printurile Tuborg işi etalează clasicul contrast de alb şi albastru pe bulevarde, in zona magazinului Unirea brăduţii uriaşi la care se lucrează de săptămăni devin tot mai conturaţi in aşteptarea podoabelor. Lumea publicitară intră intr-o etapă in care starea specială de anticipare a sărbătorilor de sfărşit de an este sursă de inspiraţie. Moş Crăciun este mereu simpatic. Merge la sigur. Renii, Crăciuniţele, copiii rumeni in obraji, cafeaua aburindă băută lăngă o cetină generoasă şi revigorantă de brad, fulgii, jucăriile, acum mai trendy ca niciodată, steluţele de gheaţă, un murmur de colinde, "La mulţi ani-ul !", clinchetul de clopoţei sunt elemente ale unei recuzite frecvent uzitate acum. Brandurile devin mai implicate, oferă spectacole in aer liber, străng fonduri pentru a le putea oferi celor mai puţin favorizaţi o frăntură din bucuria care e de aşteptat să lumineze vieţile tuturor la sfărşit de an. De cele mai multe ori, acestea nu sunt iniţiative izolate, brandurile cu o politică de CSR (Responsabilitate Socială Corporatistă) bine găndită derulănd astfel de acţiuni pe tot parcursul anului. Ceea ce face diferenţa este insă conceperea unor evenimente puternic modelate de specificul acestei perioade.
BRĂDUŢI CU STIL. O iniţiativă in care s-au implicat mai multe agenţii de publicitate şi mai puţin branduri-clienţi este "Festivalul Brazilor de Crăciun". Din comitetul de organizare al evenimentului fac parte reprezentanţi ai mai multor agenţii: Dan Moraru, Preşedinte al Grupului BBDO (care se implică prin Graffiti BBDO, Pleon Graffiti, Proximity), Ileana Pescariu, Tereza Munteanu (Managing Director Young&Rubicam), Corina Bărlădeanu (Manager 2ActivePR). Prin intermediul acestui festival, sunt strănse fonduri care sunt utilizate de asociaţia Salvaţi Copiii - Romănia pentru a dezvolta programe de reintegrare socială şi şcolară a copiilor care trăiesc sau muncesc pe stradă şi care au abandonat şcoala din cauza dificultăţilor financiare ale familiilor lor, precum şi programe de prevenire a abandonului şcolar, prin oferirea de asistenţă suplimentară şi educaţie preşcolară. De asemenea, Salvaţi Copiii - Romănia derulează programe sociale precum activitaţile de asistenţă socială, consiliere psihologică, asistenţă medicală, consiliere juridică. Festivalul a străns de-a lungul celor şase ani ai existenţei saleâ705.200âde euro care au fost investiţi in proiectele derulate de Salvaţi Copiii - Romănia. Cu ajutorul fondurilor strănse, 619 copii şi părinţii lor au beneficiat in perioada ianuarie-august 2007 de serviciile sociale şi educaţionale oferite prin intermediul centrelor educaţionale. Evenimentul este conceput in ton cu perioada Sărbătorilor şi implică atăt contribuţii financiare, căt şi energie creativă. Licitaţia se organizează in jurul unor brăduţi neconvenţionali, creaţi de designeri. La ediţia de anul acesta şi-au confirmat participarea: Doina Levintza, Wilhelmina Artz, Agnes Toma, Adrian Oianu, Irina Marinescu, Ingrid Vlasov, Paula Iaciu, Alexandru Ghilduş, Rita Mureşan, Stephan Pelger. La 5 decembrie designerii işi vor prezenta creaţiile care vor fi şi licitate.
"Astăzi sunt 800 de copii care depind de fondurile donate prin Festivalul Brazilor de Crăciun. Sunt copii, in majoritatea lor, care nu au avut acces la educaţie, nu au beneficiat de drepturile pe care in mod normal un copil le are, ci au fost obligaţi să muncească, să-şi ajute fraţii sau familia să supravieţuiască", a declarat doamna Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv al "Salvaţi Copiii"
Organizatorii au cuvăntul
"Rezultatele au fost tot mai bune in fiecare an, atăt din punct de vedere al fondurilor strănse, căt şi ca vizibilitate şi reputaţie clădită. Atunci cănd am decis să ne implicăm in acest proiect, fiecare dintre noi a lăsat micile «orgolii» de agenţie acasă şi ne considerăm adevăraţi parteneri, care şi-au unit forţele pentru o cauză comună. Nu mai suntem agenţiile competitive din viaţa de zi cu zi, fiecare are un job bine definit şi cred că este admirabil că impreună reuşim an de an să organizăm acest festival", consideră Dan Moraru, CEO al BBDO Romănia. Despre parteneriatul cu celelalte agenţii, Corina Bărlădeanu, manager la 2ActivePR a declarat: "Pot spune ca relaţia dintre noi este una idilică şi chiar nu glumesc. Acest lucru se datorează faptului că sarcinile fiecărei agenţii/persoane sunt foarte bine departajate. De asemenea, suntem cu toţii animaţi de cele mai bune intenţii, astfel incăt nimeni nu a călcat pe nimeni pe bătătură. E realmente o plăcere sa fim cu toţii la aceeaşi masă". "De la an la an rezultatele au fost mai bune, poate şi pentru că acest eveniment a căpătat credibilitate, dar şi pentru că membrii societăţii bucureştene s-au familiarizat din ce in ce mai mult cu noţiunea de caritate, şi au inţeles căt de importantă este contribuţia fiecăruia dintre noi in scopul unei cauze umanitare", a declarat Ileana Pescariu.
eliza.dumitrescu@jurnalul.ro