SUFLETUL COMERTULUI
STUDIU - Un tanar poate vedea 23.000 de clipuri publicitare pe an
Tinerii sunt o piata in devenire: au bani si vor avea tot mai multi, influenteaza in familie decizia de cumparare, de la alimente la masini, pot fi atrasi usor de la varste mici. Motive intemeiate pentru a tine cont de opinia lor despre publicitate.
CLAUDIA CURICI
STUDIU. Tinerii au fost tot timpul un barometru semnificativ in munca de cercetare
|
ACCESUL LA INFORMATIE, ESENTIAL. Modelul clasic (persuasiv), prin care un produs vrea sa convinga printr-o calitate pe care numai el o are, functioneaza mai degraba in zone in care expunerea de brand-uri este mica. Legatura cu brand-ul se face atunci cand privitorului i se comunica un set de valori in care el se poate recunoaste ("implica-te"). Este tipul de reclama sofisticata, aventuroasa, contemporana, plina de umor, in care brand-ul inseamna mai mult decat produsul. La el raspund mai degraba tinerii din zonele mai dezvoltate ale Romaniei, cu acces la tv prin cablu.
EVOLUTIE. Un instrument bun pentru diferentierea brand-urilor la tineri este ideea care socheaza. Un exemplu este Procter & Gamble, care a inceput sa diferentieze marcile de bunuri de consum casnic si cosmetic aplicandu-le un tratament inedit pentru aceasta nisa.
Citește pe Antena3.ro
AMPLOARE
|
"Cercetarea a fost com-
plexa datorita numarului foarte mare de tineri implicati. In plus, ea se bazeaza pe lucrul in scoli si universitati, pe materialele de marketing si publicitate din programele noastre curente (Student Company, Lumea Afacerilor) si apoi pe competitiile proiect anuale, pe marketing, publicitate si SMART BUY, care in fiecare an au sectiuni pe diferite domenii si arii de interes. Modelele de publicitate, folosite in evaluari moderne, le-am ales ca fiind foarte potrivite pentru 2004 si pentru tipul de analiza pe care l-am facut." Stefania Popp, director executiv, Junior Achievement Romania.
|
REZULTATE
|
© Perceptia asupra brand-ului este mai mare decat perceptia asupra ad-ului.
|