x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Tinerii reclama lipsa imaginatiei

0
15 Noi 2004 - 00:00

SUFLETUL COMERTULUI
STUDIU - Un tanar poate vedea 23.000 de clipuri publicitare pe an

Tinerii sunt o piata in devenire: au bani si vor avea tot mai multi, influenteaza in familie decizia de cumparare, de la alimente la masini, pot fi atrasi usor de la varste mici. Motive intemeiate pentru a tine cont de opinia lor despre publicitate.
CLAUDIA CURICI

Click pentru a mari imaginea
STUDIU. Tinerii au fost tot timpul un barometru semnificativ in munca de cercetare
Un demers in acest sens apartine Junior Achievement Romania, care a realizat un studiu pentru a afla impactul pe care il au diversele forme de comunicare conventionala, in speta spotul tv, asupra tinerilor (17-28 de ani).

ACCESUL LA INFORMATIE, ESENTIAL. Modelul clasic (persuasiv), prin care un produs vrea sa convinga printr-o calitate pe care numai el o are, functioneaza mai degraba in zone in care expunerea de brand-uri este mica. Legatura cu brand-ul se face atunci cand privitorului i se comunica un set de valori in care el se poate recunoaste ("implica-te"). Este tipul de reclama sofisticata, aventuroasa, contemporana, plina de umor, in care brand-ul inseamna mai mult decat produsul. La el raspund mai degraba tinerii din zonele mai dezvoltate ale Romaniei, cu acces la tv prin cablu.

EVOLUTIE. Un instrument bun pentru diferentierea brand-urilor la tineri este ideea care socheaza. Un exemplu este Procter & Gamble, care a inceput sa diferentieze marcile de bunuri de consum casnic si cosmetic aplicandu-le un tratament inedit pentru aceasta nisa.

Tinerii intuiesc din ce in ce mai mult importanta pe care o are brand-ul pentru profitabiliatea unei afaceri, deci a comunicarii lui. Accentul pe vanzari este un model depasit, ei intuind efectul pe termen scurt pe care il poate avea o promotie, un sampling sau un concurs.

INCOMPLET. Nu aflam din studiu cum este perceputa publicitatea neconventionala, avand in vedere ca tendinta la nivel mondial este de a transforma clipul intr-un adevarat videoclip cu aspiratii de film scurt (calitatea si investitia in calitate pot fi recunoscute cu usurinta chiar si de tineri). De aceea, cei care nu au bugete suficient de generoase prefera solutii iesite din norma, cu un impact mai mare la public, dificil insa de a atinge audientele unei televiziuni cu emisie nationala.

AMPLOARE
"Cercetarea a fost com- plexa datorita numarului foarte mare de tineri implicati. In plus, ea se bazeaza pe lucrul in scoli si universitati, pe materialele de marketing si publicitate din programele noastre curente (Student Company, Lumea Afacerilor) si apoi pe competitiile proiect anuale, pe marketing, publicitate si SMART BUY, care in fiecare an au sectiuni pe diferite domenii si arii de interes. Modelele de publicitate, folosite in evaluari moderne, le-am ales ca fiind foarte potrivite pentru 2004 si pentru tipul de analiza pe care l-am facut." Stefania Popp, director executiv, Junior Achievement Romania.

REZULTATE
© Perceptia asupra brand-ului este mai mare decat perceptia asupra ad-ului.
  • Un tanar de 17-27 de ani poate vedea 30 de clipuri publicitare pe ora, 75 pe zi, 23.000 pe an.
  • Tinerii au o perceptie pozitiva asupra clipurilor tv.
  • 65% cred ca publicitatea trebuie sa socheze.
  • Comentariile tinerilor asupra reclamelor tv: lipsa de imaginatie in ceea ce priveste casting-ul si copywriting-ul, neinteligibilitatea, repetabilitatea, perceptia ridicata a clipurilor multinationale, inclusiv a costurilor implicate de acestea, perceptia ridicata asupra clipurilor cu tenta umoristica.
  • Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   tinerii

     



    Mai multe titluri din categorie

    Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

    Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
    Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

    Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
    Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

    Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
    Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

    Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
    Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

    În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
    Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

    O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
    O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

    Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
    O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

    Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
    Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

    Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
    Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

    10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
    O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

    Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
    Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

    Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
    Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

    Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
    Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

    Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
    Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

    Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
     Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
    Serviciul de email marketing furnizat de