LE FORŢEAZĂ MÂNA? Transportatorii vor să semneze un Protocol cu ministrul
Transporturilor, Ludovic Orban, care să consfinţească un cadru legal -
parteneriat public privat - prin care aceştia să aibă acces la gestionarea şi
supravegherea utilizării banilor proveniţi din taxe şi impozite pentru
dezvoltarea infrastructurii rutiere. Documentul urmează să fie
semnat joi la Ministerul Transporturilor. Transportatorii au organizat o primă
acţiune de protest în data de 7 martie. Principalele
solicitări ale patronatelor din tranporturile de marfă şi călători vizează
eliminarea plăţii rovinietei pentru drumurile naţionale, schimbarea Ordonanţei
nr. 155/2007 pentru modificarea alineatelor 4 şi 5 ale art. 263 din Legea nr.
571 privind Codul fiscal şi menţinerea formei şi nivelului de impunere din
2007, eliminarea taxei de primă înmatriculare pentru vehiculele Euro 4 şi Euro
5, asigurarea transparenţei colectării accizelor din carburant şi monitorizarea
de către asociaţiile patronale din transporturi a utilizării acestora pentru
întreţinerea şi construcţia de drumuri şi legiferarea acesteia, rambursarea TVA
în cel mult 30 zile de la solicitare. De asemenea, ei vor un cadru
legislativ coerent pentru desfăşurarea în cele mai bune condiţii a activităţii
de transport rutier în România, desemnarea în consilii de administraţie şi de
conducere în organismele subordonate Ministerului Transporturilor a
reprezentanţilor asociaţiilor patronale din transporturi (ARR, RAR, CNADNR),
eliminarea totală a restricţiilor de circulaţie a camioanelor, cu excepţia
cazurilor de forţă majoră definite de lege, amenajarea parcărilor la standarde
europene, armonizarea legislaţiei româneşti cu cea europeană în domeniul
transporturilor, simplificarea Codului Muncii privind concedierile şi plata
orelor de muncă, unificarea taxei de mediu cu taxa de înmatriculare şi
revenirea la derogarea celor 12 zile de la regulile europene referitoare la
perioadele de conducere şi de odihnă ale şoferilor.