Companiile IT au dezvoltat, la Cluj, aplicaţii care simplifică problemele oamenilor, dar şi ale primăriilor. Clujenii se pot programa online pentru plata taxelor sau pot cere ajutorul autorităţilor în diverse probleme.
Clujenii care lucrează în domeniul IT şi vor să-și ajute comunitatea, în vremuri de criză, au la îndemână soluţii ale unor companii locale.
Companiile oferă primăriilor, gratuit, aplicaţii care pot gestiona problemele oamenilor în timp scurt şi fără să intre în contact direct cu alţii. Calendis este una din ele.
Practic, dacă săptămâna viitoare unui cetățean îi expiră abonamentul de parcare și nu va mai putea lăsa mașina în fața blocului, nu trebuie să stea la cozi infernale, mai ales că este important să fie evitat contactul social. Acesta poate accesa aplicația și își alege un interval de timp în care să poată merge la ghișeu și să rezolve problema în cel mai scurt timp fără vreun risc.
Aplicaţia va permite şi primăriilor să vadă programările pentru plata taxelor, spre exemplu.
„Fiecare poate să meargă să își facă treaba și să interacționeze cât mai puțin cu ceilalți care așteaptă acolo”, a povestit Petroniu Mârza, soft developer.
„Punem la dispoziția acestor instituții cu titlul gratuit pe perioada crizei aplicația tocmai ca în aceste instituții de care avem nevoie atât de mult să reducem aglomerația”, a spus, la rândul său, Gabi Creţu, CEO la o firmă IT din Cluj.
Aplicatia CityHealth a fost gândită tocmai pentru ca întrebările şi cererile referitoare la coronavirus să fie desluşite online. Ele ajung direct într-un panou de bord al primăriei.
„Avem un exemplu acum Alba Iulia unde aveam toate solicitările cetățenilor vis-a-vis de probleme Aici de exemplu o să activăm coronavirus și se vor putea raporta probleme pe coronavirus”, a mai spus Crețu.
Iar oamenii primesc răspunsuri de la autorităţi sau chiar pot fi ajutaţi concret. De exemplu, cei care au nevoie de asistenţă socială sau de ajutor cu aprovizionarea.
(sursa: Mediafax)