A fost descoperit un SISTEM SOLAR cu mai multe planete decât al nostru (VIDEO)

09 Apr 2012 - 07:55
A fost descoperit un SISTEM SOLAR cu mai multe planete decât al nostru (VIDEO)

HD 10180 este o stea aproape identica cu Soarele. Are o masa asemanatoare cu cea a Soarelui, aceeasi temperatura, luminozitate si componenta chimica. Insa, ceva ar putea sa le deosebeasca. Noi date releva faptul ca HD 10180 ar putea avea noua planete, scrie discovermagazine.com, mai multe decat sistemul nostru solar!

HD 10180 se afla la 1.300 de ani lumina de noi, are noua planete, dintre care cinci de talia lui Neptun si una de dimensiunile lui Saturn.

Pana de curand, se cunosteau detalii despre sase dintre aceste planete. Noi analize ale datelor furnizate de observatorul HARPS din Chile dezvaluie existenta a trei noi planete. Acestea sunt, la randu-le, mai grele decat Pamantul (una are de cinci ori masa Terrei, iar celelalte de 1,3, respectiv 1,9 ori masa planetei noastre).

Pe una dintre ele, anul dureaza extrem de putin, 1,2 zile.

Planetele cu masa apropiata de cea a Pamantului sunt la mica departare de soarele lor. Mai precis, este vorba despre trei planete, care se afla la 14 milioane de kilometri de steaua HD 10180.

Dupa "retrogradarea" lui Pluto la statutul de planeta pitica, Sistemul Solar are opt planete: Mercur, Venus, Pamant, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus si Neptun (in ordinea departarii fata de Soare).

MERCUR

Mercur este cea mai apropiata planeta de Soare, este si cea mai mica dintre planete. Ea are un relief de tip lunar , cu numeroase cratere semne ale unei activitati vulcanice, in trecut, depresiunii, ridicaturi, munti nu prea inalti, atmosfera rarefiata. Din cauza temperaturii si a dilatatiilor puternice aici nu exista viata.

VENUS

Venus este cel mai stralucitor corp ceresc dupa Soare si Luna, fiind o planeta interioara orbitei terestre. Venus poate fi vazuta seara la apus si dimineata la rasarit. Venus eclipseaza Soarele din cand in cand, fenomen care a permis astronomilor sa descopere o atmosfera densa in jurul ei care ii acopera fata, de unde si denumirea de planeta cu voal. Dupa marime, masa si densitate, Venus este aproape geamana cu Pamantul. Structura interna a Luceafarului o aminteste in multe privinte pe cea a Terrei. Venus e o planeta activa, are inosfera, insa ii lipseste magneto- sfera, in atmosfera ei au fost inregistrate descarcari electrice, dar ele sunt de natura vulcanica, iscandu-se “din senin'. Planeta este acoperita de nori densi, picaturi de acid sulfuric cauzand o ploaie care nu coboara insa mai jos de 90 km, unde se evapora. Planeta este lipsita de hidrosfera, solul ei este acoperit cu blocuri de roci negre ca funinginea. Presiunea la sol este de 90 ohm, conditiile de aici fiind prea vitrege pentru existenta vietii.

MARTE

Marte este a doua vecina a Pamantului, fiind, dupa Luna, cel mai cercetat corp cersc. Planeta are structura interioara similara celui a Pamantului, relieful ei se aseamana in multe privinte cu cel terestru si cu cel Lunar. Se disting stiuri de muntii cu piscuri de pana la 29. Pe planeta bantuie furtuni de praf, la ploi se evdentiaza doua calote de gheata stralucitoare din gaz carbonic. Mare are activitate seismica redusa, camp magnetic mic, atmosfera rarefiata. Temperatura maxima la ecuator e de 20 grade C, iar forme de viata n-au fost depistate.

JUPITER

Jupiter este cea mai mare planeta a sistemului Solar. In multe privinte ea se aseamana cu Soarele. Atmosfera planetei se intinde pana la inaltimea de 700 km si consta din hidrogen, heliu, amoniac,vapori de apa si metan. Pe suprafata planetei se evidentiaza pata Rosie, o zona de unde curentii atmosferici sunt foarte violenti.

SATURN

Saturn e formata din 85% hidrogen, iar miezul ei este posibil pietros. Saturn se evidentiaza prin mii de inele, satelitul sau Titan are o atmosfera densa din azot, metan, amoniac si presiunea la suprafata de 1,5 atm. Saturn are 18 sateliti alcatuiti in mare parte din apa, ceea ce probeaza ca, in timpul formarii planetei, in imprejurimile sale temperatura era scazuta.

URANUS

Uranus este constituita dintr-un nucleu din roca si gheata, invelit de o manta de hidrogen lichid. Are un sistem inelar din fragmente de pietre acoperite cu ghiata, iar atmosfera ei este alcatuita din metan.

NEPTUN

Neptun are centuri de radiatie si un inel. De cand a fost descoperita si pana azi, inca nu a efectuat o rotatie deplina in jurul Soarelui.

PLUTO

Pluto este cea mai indepartata planeta de Soare, are masa mai mica decat cea a Terrei, este constituita dintr-un nucleu din silicati ca un invelis de gheata, dupa care urmeaza un altul din gheata de metan. Atmosfera ei densa este din neon, iar fata planetei pare pistruiata, deoarece este acoperita cu pete de chiciura din metan, gheata siazot. Planeta are un satelit pe nume Charon.

Citeşte mai multe despre:   venus,   lunar,   atmosferă,   soare,   planeta,   saturn,   satelit,   metan,   hidrogen,   terestre,   neptun,   sateliti ,   solar,   nucleu,   radiatie,   azot,   magnetosfera,   cratere,   inosfera,   vulcanica