Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Analiza ADN poate identifica speranța de viață a unei persoane

Analiza ADN poate identifica speranța de viață a unei persoane

25 Ian 2019   •   18:21
Analiza ADN poate identifica speranța de viață a unei persoane

Oamenii de ştiinţă ar putea prezice dacă o persoană se poate aştepta să trăiască mai mult în comparaţie cu media, sau să moară mai devreme, prin analiza ADN, conform unui studiu publicat săptămâna aceasta de cercetători din Scoţia, citat de Xinhua. O echipă de specialişti de la Institutul Usher al Universităţii Edinburgh a analizat informaţii genetice prelevate de la un eşantion format din peste o jumătate de persoane, coroborate cu date privind durata de viaţă a părinţilor acestora. Circa douăsprezece zone din genomul uman au fost evidenţiate ca având o influenţă semnificativă asupra speranţei de viaţă, printre acestea numărându-se cinci care nu fuseseră raportate anterior.

Echipa de oameni de ştiinţă a analizat efectul combinat al variaţiilor genetice care influenţează durata de viaţă pentru a concepe un sistem de notare.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care s-au situat în primele zece procente din populaţie se pot aştepta să trăiască cu până la cinci ani mai mult în comparaţie cu cele care au obţinut un scor care le-a situat printre ultimele zece procente. ''Dacă luăm o sută de oameni la naştere, sau mai târziu, şi utilizăm sistemul nostru de notare a speranţei de viaţă pentru a-i împărţi în zece grupuri, cei din grupul superior vor trăi cu cinci ani mai mult decât cei din grupul inferior, în medie'', a explicat dr. Peter Joshi din cadrul Institutului Usher.

Studiul a fost publicat marţi în jurnalul eLife. Sursa: telegrafonline