Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Spectacol pe cer: "Cometa zorilor răsărind din iarbă"

Spectacol pe cer: "Cometa zorilor răsărind din iarbă"

de Redacția Jurnalul    |    10 Sep 2023   •   07:00
Spectacol pe cer: "Cometa zorilor răsărind din iarbă"
Sursa foto: Facebook/ Vasile Grigore

Cometa Nishimura poate fi văzută dimineața, pe cerul României.

Cometa C/2023 P1(Nishimura) poate fi văzută în această perioadă pe cerul dimineții, aproximativ între orele 04:30 - 05:15, înspre nord-est, la stânga de planeta Venus - Luceafărul de dimineață.

Corpul ceresc este destul de greu vizibil cu ochiul liber, așa că cel mai bine poate fi privită printr-un telescop sau un binoclu.

Valentin Grigore, președintele Societății Astronomice Române de Meteori (SARM), a reușit să o fotografieze.

"Ieri dimineață, 6 septembrie 2023, neputând să mă deplasez în afara orașului, am încercat să surprind cometa C/2023 P1 (Nishimura) din oraș. Am ales un loc în zona centrală, nu departe de stadionul municipal, la marginea caselor, un câmp mic, cultivat.

Poluarea luminoasă foarte puternică, într-un loc în care cum câțiva ani era un cer decent. Timpul avut la dispoziție a fost de câteva minute, după ridicarea cometei și ivirea zorilor, pe un cer iluminat de Lună (iluminare 54%).Comet C/2023 P1 (Nishimura) pe un cer poluat luminos", a scris Valentin Grigore.

"Cometa zorilor răsărind din iarbă! Cometa C/2023 P1 (Nishimura) azi dimineață în lumina crepusculului, pe un cer iluminat de Lună aflată în faza de ultim pătrar. Strălucirea cometei, conform site-urilor actualizate, a fot în jur de mag. +5,2 (capul cometei).Steaua de lângă cometă este Algenubi (epsilon) din Leo și are magnitudinea +3.7.9.2023, 4:59-5.09 TLR (+3 TU), Târgoviște, zona M-stirii Dealu", a scris acesta.

Subiecte în articol: cometa nishimura