Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Eveniment important în știință. A fost descoperită o imensă gaură neagră

Eveniment important în știință. A fost descoperită o imensă gaură neagră

15 Iun 2022   •   17:50
Eveniment important în știință. A fost descoperită o imensă gaură neagră

A fost descoperită o gaură neagră cu cea mai rapidă extindere din ultimii 9 miliarde de ani, transmite Universitatea Naţională Australiană (ANU), citată de DPA.

''Astronomii vânează astfel de obiecte de mai bine de 50 de ani. Au descoperit mii de astfel de obiecte mai estompate, dar acesta, uimitor de luminos, s-a strecurat neobservat. Acum vrem să ştim de ce este diferit. S-a întâmplat ceva catastrofal? Poate două mari galaxii s-au ciocnit, canalizând o cantitate mare de materie cu care gaura neagră să se hrănească'', a explicat Christopher Onken, cercetător principal la ANU.

Totodată, Christian Wolf, coautor al studiului, spune că această gaură neagră  este un ''intrus''.
''Suntem destul de siguri că acest record nu va fi doborât. Nu ar fi posibil ca vreun ceva similar să mai fie ascuns pe undeva prin spaţiu''.

Masa acesteia este de 3 miliarde de sori și consumă echivalentul unei Terre/secundă. Aceasta străluceşte de 7.000 de ori mai puternic decât toată lumina emisă de Calea Lactee. Gaura neagră are o magnitudine vizuală de 14,5, este de 500 de ori mai mare față de gaura neagră din galaxia noastră și poate fi ușor de observat printr-un telescop.

''Orbitele planetelor din sistemul nostru solar ar încăpea în orizontul acestei găuri negre, graniţa găurii negre dincolo de care nimic nu mai poate evada'', a spus și coautorul studiului, Samuel Lai.

Subiecte în articol: gaura neagra