Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Există Dumnezeu ? Descoperire incredibilă făcută de oamenii de ştiinţă

Există Dumnezeu ? Descoperire incredibilă făcută de oamenii de ştiinţă

20 Mar 2013   •   09:02
Există Dumnezeu ? Descoperire incredibilă făcută de oamenii de ştiinţă

Primul anunţ oficial a fost făcut în iulie. Acum experţii de la Acceleratorul de Particule au procesat o cantitate mai mare de date şi spun că, gradul lor de certitudine a crescut.

Fizicienii de la CERN au anunţat că sunt aproape siguri că au descoperit particula subatomică pe care o căutau de aproape jumătate de secol, bosonul Higgs, scrie Huffington Post, descoperire care va concura cu siguranţa la Premiul Nobel.

Fără acest boson lumea nu ar fi fost posibilă, întrucât el dă masa materiei.

În luna iulie a anului trecut, oamenii de ştiinţă de la CERN au anunţat că au găsit o particulă ce părea să fie bosonul Higgs, însă nu ştiau dacă au descoperit una sau mai multe particule cu un rol asemănător. Au spus atunci că sunt siguri în proporţie de 99,9999%.

Acum, după ce au reuşit să analizeze toate datele oferite de acceleratorul de particule, expertii au concluzionat:

"Rezultatele preliminare după ce am analizat toate datele din 2012 sunt magnifice şi în acest moment mie îmi este clar că discutăm despre bosoul Higgs, totuşi, mai e cale lungă până vom şti exact ce tip de boson Higgs este", a declarat Joe Incandela, de la CERN.

Denumit "particula lui Dumnezeu" pentru că ar reprezenta fundamentul vieţii în Univers, bosonul Higgs a fost adus prima dată în discuţie în 1964, reprezentând ceea ce lipseşte din ecuaţia apariţiei corpurilor şi vieţii în Univers.

Fără această descoperire, în care s-au investit miliarde şi miliarde de dolari, aproape toate teoriile fizice moderne, construite în ultimele decenii, erau puse sub semnul întrebării, pentru că nu puteau fi demonstrate în realitate.