Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

de Jurnalul National    |    10 Aug 2007   •   00:00
STRĂMOŞI - Evoluţia omului, cu surprize
După descoperirea celor două noi fosile din Kenya, oamenii de ştiinţă din cadrul Koobi Fora Research Project tind să creadă că aroborele evolutiv al speciei umane necesită corecturi şi regăndiri, notează ziarul The Telegraph. Fosilele indică faptul că cele două specii de oameni preistorici, Homo habilis şi Homo Erectus (foto), au trăit in acelaşi timp pentru jumătate de milion de ani şi nu au evoluat una din cealaltă, cum se crezuse iniţial. Cei doi strămoşi ai omului prezentau un accentuat dimorfism sexual, masculul avănd o talie mult mai mare decăt a femelei.

SUCCES - Lansare NASA, fără incidente
Naveta spaţială Endeavor a fost propulsată fără probleme spre Staţia Spaţială Internaţională, in cursul nopţii de mercuri spre joi, in ceea ce experţii consideră o incercare a NASA de a ameliora imaginea misiunilor spaţiale care implică navete, după tragicul accident al lui Challenger, din 1986, şi dezintegrarea navetei Columbia, din 2003, relatează cotidianul britanic The Independent. Unul dintre membrii echipajului, Barbara Morgan, in vărstă de 55 de ani, este vedeta misiunii, ea fiind acum 21 de ani "rezerva" pentru astronauta Christa McAuliffe din echipajul lui Challenger.

CONFUZIE - Molii homosexuale şi reproducerea
Pentru a putea ţine sub control populaţiile de molii brune din anumite zone ale Marii Britanii, cercetătorii au recurs la o strategie menită a crea confuzie in răndul acestor insecte. Lăngă lanurile de cereale s-au plasat recipiente cu pudră care conţine feromoni feminini, iar la naşterea larvelor de molii acestea sunt acoperite de substanţă. Ca atare, masculii de molii care s-au născut in aceste zone sunt confuzi cu privire la identitatea lor sexuală şi ii atrag in capcană şi pe alţi masculi care vor să se imperecheze, scrie cotidianul The Times.

SUBACVATIC - Trecutul găsit sub mare
O echipă de exploratori maritimi au găsit in apele care inconjoară insula britanică Isle of Wight dovezi clare conform cărora Marea Britanie era unită cu masa continentului european in timpuri străvechi. Pănă in prezent, cercetărorii au adus la suprafaţă cărbuni, ghindă şi unelte folosite cu 8.000 de ani inainte, indicănd că fundul mării era de fapt o regiune populată in perioada mezolitică, relatează Science Daily.

Subiecte în articol: stiinta si tehnica