Stîrnesc pasiuni intense, formează comunităţi de milioane de utilizatori sau sînt pur şi simplu o modalitate de a-ţi ocupa timpul liber. Mai nou, jocurile video îşi fac loc în aplicaţii din ce în ce mai serioase.
Stîrnesc pasiuni intense, formează comunităţi de milioane de utilizatori sau sînt pur şi simplu o modalitate de a-ţi ocupa timpul liber. Mai nou, jocurile video îşi fac loc în aplicaţii din ce în ce mai serioase.
Triage Training face parte din categoria "jocurilor
serioase", o clasă de nişă care se conturează în industria jocurilor video
şi care dispune chiar şi de o reprezentare sub forma unui institut. Este vorba
despre Institutul pentru Jocuri Serioase din cadrul Universităţii din Coventry
din Marea Britanie. Dincolo de distracţie, pasiune sau timp liber, jocurile încep
să fie asociate cu activităţi cît se poate de serioase, delimitîndu-se de zona "entertainment-ului".
Este şi cazul lui Triage Training, al cărui scop constă într-un suport pentru
antrenarea serviciilor de urgenţă în gestionarea situaţiilor de criză.
CRIZE VIRTUALE.
Dezvoltat în Marea Britanie de o subsidiară a Blitz Game, Triage Training îşi
propune să fie cît mai realist în redarea unui context în care ar trebui să acţioneze
personalul din cadrul serviciilor de intervenţii. Astfel, în simularea acordării
asistenţei medicale pentru răniţii proveniţi în urma unei explozii,
utilizatorul trebuie să treacă o serie de teste de eficienţă. O bombă explodează
pe o stradă comercială aglomerată, provocînd rănirea mai multor oameni. Este
nevoie urgentă de asistenţă medicală, altfel răniţii riscă să-şi piardă viaţa.
Deşi între tine şi scena exploziei este un ecran de monitor şi ştii că totul e
un joc, lucrurile se petrec acolo în timp real, astfel încît, în cazul în care
rănile nu sînt îngrijite în timp util, pacientul virtual moare.
PROIECTUL.
Institutul pentru Jocuri Serioase este implicat şi într-un proiect mai amplu,
care vizează realizarea unui model tridimensional precis al capitalei
britanice, care ar urma să vină în sprijinul serviciilor de urgenţă. Acesta ar
urma să fie folosit în simularea reacţiei autorităţilor în cazul exploziei unei
bombe. Există însă şi planuri mai… "paşnice" în ceea ce priveşte
exploatarea potenţialului acestei categorii de jocuri video. Unul dintre ele
prevede reconstituirea virtuală a Romei antice, model care ar urma să fie
folosit în scopuri educaţionale.
WORLD OF WARCRAFT.
Jocurile video rămîn însă în continuare prilej pentru mari pasiuni. Se fac
studii după studii pentru a analiza diversele probleme care variază de la
impactul violenţei din jocuri asupra copiilor pînă la oferirea de eventuale
soluţii pentru dependenţa de jocuri video. Cert este că pentru mulţi domeniul
acesta a devenit mai mult decît un prilej ocazional de recreere. Cel mai
renumit exemplu este World of Warcraft, cel mai de succes joc online, în care
utilizatorii duc o luptă fantastică sub forma dragonilor, monştrilor sau…
elfilor. După trei ani de cînd a fost lansat, WoW îşi aşteaptă "clientul"
cu numărul 11.000.000, fiind unul dintre cele mai de succes produse de "entertainment"
din istorie.