Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Net zoom

Net zoom

20 Dec 2007   •   00:00

Quantum Physics Online este un set de ilustraţii Java ale diverselor aspecte ale fizicii cuantice, format din simulări şi animaţii, parte dintr-un proiect ce işi propune să dezvolte un curs de fizică in totalitate interactiv, ţinut de Ecole Polytechnique din Franţa. Categoria "Quantum Mechanics Solver" propune o serie de probleme ce ilustrează aplicarea mecanicii cuantice in fizica modernă.

Il putem numi pictor, astronom, sculptor, geolog, matematician, botanist, inventator, inginer, arhitect sau chiar muzician. Acest site prezintă una dintre figurile emblematice ale istoriei, arătăn-du-ţi artistul, vizionarul, inventatorul şi omul Leonardo Da Vinci. El este inventatorul foarfecii. Şi i-au trebuit 10 ani să picteze buzele Mona Lisei. Totul despre arta sa, maşinile civile sau de război concepute de el, informaţii despre desenele sale şi chiar despre muzica sau fabulele pe care le-a compus.

Galileo Project reprezintă o sursă ideală de informaţie despre viaţa şi munca lui Galileo Galilei. Citeşte despre educaţia pe care a primit-o, sub indrumarea cui a invăţat şi care au fost oraşele importante pentru el. Tot aici poţi citi despre familia sa, părinţii şi fiica. Aici se găsesc repere importante despre observaţiile astronomice ale lui Galilei şi instrumentele folosite de acesta, precum şi despre o serie de alţi oameni de ştiinţă din vremea sa.

Vizitează online peştera Chauvet-Pont-d’Arc din Franţa, citeşte despre cum a fost descoperită, aproape intămplător, in 1994, şi cum a fost păstrată neatinsă. Desenele de pe pereţi şi oasele de urşi constituie atracţii ale locului. Peştera a fost declarată monument istoric in 1995, iar, in prezent, acolo se desfăşoară un program extins de modernizare a căilor interioare de acces. Virtual, curioşii pot vedea atracţiile naturale şi arheologice ale peşterii.

Pagina site-ului iţi propune o serie de fotografii ale celor mai interesante structuri arhitecturale din ziua de azi. Poţi să iţi inchipui cum ar fi să stai să citeşti intr-o bibliotecă ce a fost construită in interiorul unei biserici dominicane vechi de 800 de ani, care se presupune a avea cele mai multe cărţi in limba engleză din oraşul Maastricht, unul dintre cele mai vechi oraşe din Anglia. Sau poţi vizita centrul urban Vikkii din campusul Universităţii din Helsinki, al cărui centru de interes este tot o biserică, de data asta total neconvenţională. Un alt exemplu este un liceu din Danemarca, a cărui construcţie schimbă total ideea asupra şcolii.

Site-ul este o intreagă colecţie de plante exotice şi rare. Fotografii ale plantelor, numite după forma pe care o reprezintă, precum şi descrierea amănunţită a acestora, toate sunt regăsite in ordine alfabetică. Cele mai neaşteptate forme şi culori, plante cum nu v-aţi imaginat vreodată că există, plus informaţii despre condiţiile de viaţă - in cazul in care vă doriţi vreuna in ghiveci.

Urmăreşte tranformarea unei domnişoare geolog de 21 de ani intr-o adevărată doamnă din Roma antică doar cu ajutorul machiajului şi hainelor ce urmează liniile folosite acum mii de ani. Cel mai important, citeşte din ce material erau hainele sau cum se preparau pomezile şi fardurile. Un ultim aspect tratat este cel al aranjării părului. Fiecare pas este insoţit de fotografii.

Acest site işi propune să vă poarte intr-o călătorie de neuitat printre locuri sacre şi civilizaţii străvechi, din continentul ingheţat al Antarcticii pănă in deşerturile Africii, cu ajutorul scrisului şi al fotografiilor. Aflaţi cum oamenii de ştiinţă şi antropologii pun cap la cap toate informaţiile despre locurile mistice şi citiţi despre cum toate acestea au un impact neaşteptat asupra lumii de azi. Insula Paştelui, Mali, Stonehenge sau misterele maiaşilor sunt numai căteva dintre categorii in care se regăsesc informaţii despre cum au fost construite locurile, in ce scop sau de către cine.

Subiecte în articol: zoom pe net