Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Net Zoom

Net Zoom

21 Feb 2008   •   00:00

Cool Cosmos oferă copiilor o modalitate ideală de a petrece timpul în faţa calculatorului, învăţând lucruri inedite despre Univers fără a se plictisi. Site-ul conţine mai multe secţiuni captivante, care propun celor mici jocuri “cosmice”, galerii de imagini fascinante şi filmuleţe educative numai bune pentru a pune în aplicare cunoştinţele generale. Nelipsită de pe un astfel de site este categoria de răspunsuri pentru toate întrebările pe care le-ar putea pune un copil atunci când vine vorba despre spaţiul cosmic. Cei mari găsesc aici o serie de linkuri utile, care propun diferite metode de predare a “lecţiilor” de astronomie pe înţelesul puştilor.

Un site dedicat, în special, copiilor pasionaţi de chimie şi chiar matematică. Conţine categorii variate de teste cu diferite grade de dificultate, toate sub formă de joculeţe atractive, precum cel al tabelului lui Mendeleev sau cel al egalizării ecuaţiilor chimice. Cu ajutorul interfeţei interactive din secţiunea de algebră, copiii pot învăţa cum se construieşte reprezentarea grafică a vectorilor sau cum se rezolvă ecuaţiile liniare.

Calcite Palace vă invită să parcurgeţi o călătorie captivantă printre alge fosilizate de dimensiuni microscopice. În “camerele palatului” veţi descoperi imagini care oferă o perspectivă neobişnuită asupra formelor bizare ale nanofosilelor care datează de acum mii de ani. Informaţiile de pe site sunt susţinute de o serie de linkuri către alte site-uri de paleontologie.

www.smith.edu/hsc/museum/ancient_inventions/home.htm

Museum of Ancient Inventions vă propune o colecţie a obiectelor inventate cu mii de ani în urmă, a căror istorie este eclipsată de viteza cu care evoluează lucrurile în vremurile contemporane. Aici veţi regăsi o serie de obiecte care spun poveşti detaliate despre cunoştinţe complexe de construcţie. Nelipsită este secţiunea care explică tehnologiile de zi cu zi folosite în antichitate.

Citiţi totul despre misterioasele gheizere cu apă caldă de pe fundul oceanelor, aflând detalii impresionante despre acele izvoare hidrotermale care permit apariţia unora dintre cele mai bizare oaze din apele oceanelor. Autorii site-ului vă vor cuceri cu siguranţă atenţia cu ajutorul informaţiilor bine

structurate şi uşor de accesat, împărtăşindu-vă totodată

experienţele pe care le-au trăit la întâlnirea cu creaturile stranii care sălăşluiesc în cele mai ciudate medii. La sfârşit puteţi

verifica, cu ajutorul unui test, nivelul cunoş­tinţelor pe care le-aţi dobândit în urma călătoriei virtuale.

Cui nu-i place să ia masa în aer liber? Cine nu adoră să iasă la un picnic alături de prieteni? Pentru iubitorii naturii, site-ul oferă o metodă inovativă de a fi aproape de spaţiul verde. Pentru a vă bucura în continuare de picnicuri în aer liber, acum aveţi o alternativă la gătitul obişnuit: gătitul cu ajutorul solarelor. Aici găsiţi o colecţie de linkuri care vă explică totul despre acest mod ecologic de a prepara mâncarea.

Cum arătau primii dinozauri? Când au apărut şi cum au evoluat? Ce mâncau? Toate răspunsurile despre fascinantele animale dispărute acum multe milioane de ani se află pe acest site, completat cu informaţii de cercetătorii americani de la Muzeul de Istorie Naturală Smithsonian. Citiţi despre toate fosilele descoperite, parcurgând turul virtual prin muzeu sau chiar cercetând studiile paleontologice sub îndrumarea specialiştilor. În plus, puteţi afla despre munca de teren efectuată de diferiţi paleontologi.

Istoria Universului în imagini, de la Big Bang până la atomi şi supernove sau de la bacterii şi molecule până la apariţia celor mai mari animale de pe Pământ. Metoda, atractivă şi viu colorată, de a prezenta cronologic evoluţia a tot ceea ce ne înconjoară le va oferi copiilor soluţia ideală de a acumula noţiunile de cultură ge­nerală pe care, altfel, le pot considera greu de reţinut.

Subiecte în articol: zoom pe net