Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Mişcările unuia dintre primii prădători de uscat, care trăia acum 410 milioane de ani, recreate cu ajutorul computerului (VIDEO)

09 Iul 2014   •   17:58

Cercetătorii de la Universitatea Manchester, în colaborare cu cei de la "Museum für Naturkunde" din Berlin au reuşit să reconstituie mişcările unuia dintre primii prădători de uscat de pe planeta noastră, arahnida Trigonotarbid.

Cercetătorii au folosit fosile vechi de 410 milioane de ani, remarcabil de bine conservate, pentru a scana corpul creaturii.

Fosila de câţiva milimetri mărime, a fost tăiată în bucăţi subţiri de câţiva microni, acestea fiind scanate, iar imaginile urcate într-un program computerizat, realizându-se astfel un model tridimensional al arahnidei.

Astfel, cercetătorii au putut studia foarte bine încheieturile creaturii şi determina felul în care aceasta se deplasa.

"Când vinde vorba de primele animale de pe uscat, cu mult înainte ca strămoşii noştri să iasă din mare, pământul era dominat de aceste arahnide primitive. Ele erau în vârful lanţului trofic", spune doctorul Russell Garwood, paleontolog la Universitatea Manchester.

"Acum această specie a dispărut, însă în perioada de acum 300 până la 400 de milioane de ani, creaturile respective erau mai răspândite ca păianjenii din ziua de azi. Acum putem folosi programele computerizate pentru a înţelege şi reconstitui felul în care se mişcau", a adăugat acesta.

Cercetătorii spun că cel mai probabil Trigonotarbid vâna insecte şi alte nevertebrate folosindu-se de viteză şi forţă pentru a le prinde şi omorî.

Analizând cavitatea bucală a creaturii, aceştia au determinat că Trigonotarbid nu putea mesteca hrana, cel mai probabil "vomitând" o substanţă corozivă peste pradă, pentru ca apoi să sugă lichidul rezultat.

Specia a avut o existenţă lungă, dispărând acum aproximativ 290 de milioane de ani, când, cel mai probabil, creaturi mai mari au evoluat, transformându-le din prădători în pradă.

Mişcările arahnidei Trigonotarbid, recreate cu ajutorul computerului