Jurnalul.ro Tech Ştiinţă S-a descoperit secretul tinereții fără bătrânețe!

S-a descoperit secretul tinereții fără bătrânețe!

03 Mai 2019   •   17:30
S-a descoperit secretul tinereții fără bătrânețe!

O proteină care ajută la menţinerea aspectului tânăr al pielii a fost descoperită de o echipă de cercetători de la Universitatea de Medicină şi Stomatologie din Tokyo, Japonia, relatează japantimes.co.jp.

Proteina a primit numele de COL17A1 şi funcţionează prin încurajarea competiţiei între celule, un proces cheie menit să menţină sănătatea ţesuturilor. Substanţa elimină celulele mai slabe, încurajând înmulţirea celor mai puternice.

"Celulele stem deteriorare sau afectate de stres pot fi eliminate selectiv, zilnic, de celule intacte din pielea noastră", a afirmat Emi Nishimura, coordonatoarea cercetării şi profesoară în cadrul departamenului de biologie - celule stem din instituţia de învăţământ niponă.

Studiul, care a apărut săptămâna aceasta în publicaţia ştiinţifică Nature, a fost bazat pe cercetări asupra cozilor de şoareci, care au multe caracteristici similare pielii umane.

Procesul de îmbătrânire reduce prezenţa proteinei COL17A1, un efect similar cu cel al radiaţiilor UV şi al altor factorilor de stres. Acest fapt se traduce printr-o multiplicare a celulelor mai puţin puternice, care slăbesc pielea şi o fac predispusă la leziuni şi la vindecarea la un ritm mai lent.

Confirmarea importanţei proteinei COL17A1 a determinat echipa de cercetători să se concentreze asupra găsirii unor substanţe care să stimuleze procesul de producere a acesteia.

SPECIALIŞTII AU IZOLAT DOI COMPUŞI CHIMICI - Y27632 ŞI APOCININA - ŞI LE-AU TESTAT PE CELULELE DIN PIELE, IAR REZULTATELE AU FOST POZITIVE.

"Aplicarea acestor compuşi pe răni grave ale pielii a ajutat, în mod semnificativ, la vindecare", spun autorii studiului.

Aceştia mai susţin că cele două substanţe indică faptul că există modalităţi care facilitează regenerarea pielii şi şi reduc procesul de îmbătrânire.

www.telegrafonline.ro