Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Siberia deţine secretul tinereţii fără bătrâneţe. Vezi ce au descoperit cercetătorii ruşi

19 Ian 2012   •   07:16

Un tip de bacterie recent descoperita in subsolul arctic inghetat al Siberiei, denumit permafrost, ar putea sa posede capacitatea de a incetini procesul de imbatranire. Anuntul a fost facut de Academia rusa de stiinte.

Potrivit experimentelor realizate in laborator, aceste bacterii - Bacillius F - s-au dovedit capabile sa opreasca procesul de imbatranire in cazul soarecilor.

Savantii rusi spun ca rozatoarele injectate cu aceste microorganisme au trait mai mult timp, in comparatie cu cele din grupul de control, cercetatorii precizand faptul ca injectiile cu bacterii au permis intarirea sistemelor de aparare naturala ale soarecilor.

Testele au aratat ca metabolismul soarecilor testati a crescut cu 20-30%, iar bacteriile au contribuit la scaderea cazurilor de orbire asociata cu senilitatea.

Academia rusa nu a precizat numarul soarecilor testati, dar a spus, totusi, ca acele experimente au fost realizate pe un numar suficient de mare de cobai pentru ca rezultatele sa fie fiabile.

Savantii rusi au descoperit bacteria Bacillius F in Iacutia, o republica din Siberia Orientala, unde temperaturile sunt deosebit de scazute, informeaza Mediafax. Bacteria poate sa se reproduca doar la temperatura de 5 grade Celsius. "Ne-am gandit si ne-am spus: intrucat bacteriile au fost descoperite in permafrost, unde erau bine conservate, ele detin probabil niste mecanisme care le permit sa isi conserve viabilitatea. Este exact ceea ce s-a intamplat", a explicat Nadejda Mironova, de la Institutul de biochimie si medicina fundamentala al Academiei de stiinte ruse.