Din cauza riscurilor crescute pe care le presupune navigarea pe Internet, tot mai multe dintre companii apelează la servicii IT pentru a înţelege ce înseamnă un antivirus bun, pe ce site-uri se poate naviga fără riscuri şi pe care nu, potrivit Computer Troubleshooters.
Potrivit companiei, investiţiile în serviciile IT vor creşte în mod progresiv şi datorită conştientizării riscurilor pe care le presupune navigarea pe Internet, precum şi necesităţii protejării datelor împotriva atacurilor informatice.
Peste 60 % dintre companiile românesti din orice domeniu apelează la servicii şi consultanţă IT în condiţii extreme, cum ar fi: pierderea în totalitate a datelor, oprirea activităţii sau virusarea întregii reţele, în condiţiile în care viruşii şi programele "malware" au evoluat odată cu tehnologia, iar utilizatorul poate oricând primi un program "spyware" prin email sau îl poate aduce în sistem printr-un stick USB.
Deşi consumatorii declară că sunt preocupati de securitate, au destul de puţină toleranţă în a o avea ca prioritate; acest lucru reiese din datele referitoare la investiţiile în sistemele de securitate IT, investiţii ce nu depăşesc 5 % din bugetul de întreţinere, conform rapoartelor companiei Gartner.
Pierderea în totalitate a datelor sau virusarea computerelor este unul din motivele cele mai grave pentru care firmele apelează la servicii specializate IT, alături de defectarea sau funcţionarea proastă a programelor şi reprezintă 10 % din motivarea deciziei semnării unui contract.
"Cea mai gravă problemă întalnită este cea a recuperării datelor" a spus Marius Stanca, director general Computer Troubleshooters Bucureşti. Sunt situaţii în care o companie îşi poate pierde datele contabile pe ultimii 3 ani sau întreaga activitate poate fi oprită din cauza faptului că nu există mentenanţă pentru computere.
Un alt motiv des întâlnit, pentru care firmele apelează la o companie de service IT, este întreruperea totală a activităţii; acest fapt este întâlnit în peste 40% din cazurile cu care s-a confruntat compania.
Atât în primul caz, cât şi în al doilea, pierderile înregistrate de companii depind de valoarea datelor; aceste pierderi pot fi egale cu valoarea amenzilor primite în cazul pierderii unor date cerute de lege, cu suma pierdută în cazul întreruperii activităţii, cu costurile necesare pentru înlocuirea echipamentelor ce nu mai pot fi repuse în funcţionare.
Citește pe Antena3.ro