x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Adio, telecomanda, dati-mi un joystick!

Adio, telecomanda, dati-mi un joystick!

21 Oct 2004   •   00:00

Barbatii intre 18 si 34 de ani petrec mai putin timp in fata televizorului. Doamnelor, nu va bucurati inca: sotii dumneavoastra renunta la televiziune in favoarea jocurilor video. Observand fenomenul, chiar si companiile de publicitate au inceput sa-si vanda marfa in realitatea virtuala.

CRISTIAN IONITA

Jocurile video nu mai sunt de mult doar o ocupatie obsesiva a gamer-ilor. Atrag din ce in ce mai multe persoane de ambele sexe, apartinand unor categorii sociale diferite. Cei mai reprezentativi sunt, in schimb, tinerii de sex masculin. Potrivit unui studiu realizat de Nielsen Media Research, barbatii intre 18 si 34 de ani incep sa renunte la televiziune in favoara jocurilor video. Timpul petrecut de aceasta categorie in fata televizorului s-a diminuat cu 12% in ultimul an. In aceeasi peri-oada, acelasi grup a petrecut cu 20% mai mult jucandu-se.

PE VAL. In Statele Unite, patima este asa de mare incat populatia a cheltuit mai multi bani pe jocuri video decat pe bilete de cinematograf. Anul trecut, incasarile industriei jocurilor au ajuns la 10,7 miliarde de dolari, iar analistii se asteapta ca suma sa creasca pana la 16,9 miliarde in 2008.

Curentul este atat de puternic incat firmele de publicitate din intreaga lume incheie contracte cu producatorii de jocuri pentru a-si afisa bannerele in realitatea virtuala. In prezent, acestea cheltuiesc in jur de 200 de milioane de dolari anual pe reclamele aparute in interiorul jocurilor video. Potrivit companiei de cercetare a pietei DFC Intelligence, incasarile din publicitate ale industriei jocurilor vor ajunge la un miliard de dolari in cursul anului 2008.

MARCI. Unii dintre dumneavoastra au remarcat, poate, ca jocurile mai noi ascund panouri stradale ori reclame luminoase pe care troneaza marcile unor producatori renumiti. Altii au ales metode mai discrete si isi pun produsele sa faca "figuratie" in jocuri. Astfel, un telefon Samsung apare in "Enter the Matrix", un PDA produs de Palm rasare din Splinter Cell, iar Old Spice "sponsorizeaza" pauza dintre cele doua reprize ale jocului "NCAA Football 2005".

In acelasi timp, bugetul de promovare a grupului Chrysler in cadrul jocurilor video a ajuns sa reprezinte 10% din cheltuielile de publicitate ale producatorului de automobile. Acesta face tot posibilul ca gamerii sa se intreaca in realitatea virtuala cu masini precum Jeep, Dodge sau Chrysler. Publicitatea in interiorul jocurilor video castiga teren pentru ca spoturile TV sau print-urile devin mai putin eficiente, spune Wim Stocks, vicepresedinte executiv in cadrul Atari.

PUSTII…

"Cand eram pusti, coboram repede sa vad desenele animate de sambata dimineata. Fiul meu se trezeste si coboara repede sa se joace" - Jeff Bell, vicepresedinte in cadrul grupului Chrysler

UPDATE

In curand, companiile de publicitate vor fi capabile sa schimbe reclamele in interiorul jocurilor video la fel cum ar schimba un afis din Piata Universitatii. Sistemul va functiona precum in lumea reala: producatorii de jocuri vor inchiria panouri publicitare asezate in locuri strategice.

Cand expira contractul, locul virtual va fi inchiriat altei firme. Cum vor fi schimbate afisele? Cu ajutorul unui programel inclus in joc care va face aceasta treaba automat, conectandu-se la Internet.

×
Subiecte în articol: IT video