x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Business: Bătălia în retail GSM

Business: Bătălia în retail GSM

de Alexandru Radescu    |    24 Apr 2008   •   00:00

Reţeaua de magazine Fonomat şi-a propus o cifră de afaceri de 35 milioane de euro în 2008, extinderea numărului de unităţi de la 167 la 200, precum şi atingerea unui număr de 450.000 de clienţi, a declarat azi directorul general al Fonomat, Miguel Peralta.

Reţeaua de magazine Fonomat şi-a propus o cifră de afaceri de 35 milioane de euro în 2008, extinderea numărului de unităţi de la 167 la 200, precum şi atingerea unui număr de 450.000 de clienţi, a declarat azi directorul general al Fonomat, Miguel Peralta. Fonomat este cel mai important distribuitor Orange la nivel naţional, urmat de Euro-GSM. Compania a fost înfiinţată în urma preluării de către fondul de investiţii GED Private Equity a patru firme de retail în domeniul telefoniei mobile, respectiv Dasimpex, Puls GSM, GSM Land şi Plus GSM. Valoarea tranzacţiei s-a ridicat la peste 10 milioane de euro. Bugetul de investiţii de 1,6 milioane de euro alocat în 2008 vizează achiziţionarea de sisteme şi echipamente IT, extinderea reţelei, asigurarea stocurilor necesare desfăşurării activităţii precum şi programele de training pentru cei 500 de angajaţi.

Potrivit lui Peralta, anul trecut în magazinele Fonomat s-au vîndut 300.000 de terminale, 65% fiind modele Nokia. 10% din terminale au fost SonyEricsson şi 8% Samsung.

Pe 26 martie, Orange a anunţat parteneriat strategic cu lanţul de magazine Say, locaţii situate cu precădere în galeriile comerciale şi mall-uri. Magazinele Say sunt deţinute de MCS Communications, parte a grupului israelian Milomor Trade & Communication, care mai deţine HAT Group România, importatorul telefoanelor mobile Samsung, şi DTH Television, furnizorul serviciului de televiziune prin satelit Boom TV.

 

Competiţie

La sfîrşitul lunii martie, Vodafone a anunţat semnarea documentelor de preluare a unui pachet majoritar de actiuni in cadrul retailer-ului Proton. Prin această tranzacţie, Vodafone Romania dobîndeste părţile sociale reprezentând 2/3 din capitalul social al Proton Tehnologies. Retailer-ul va deveni distribuitor exclusiv pentru produsele şi serviciile Vodafone, după un proces de rebranding al magazinelor, reţeaua de distribuţie cuprinzînd 73 de magazine. În luna septembrie 2007, Vodafone România a preluat toate cele 55 de magazine deţinute de Petrocom D&V, precum şi operaţiunile postpaid (abonamente) ale firmei. La finele anului 2007, reţeaua de magazine Vodafone din România număra 146 de unităţi.

×
Subiecte în articol: IT