x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Cu celularul pe net

Cu celularul pe net

de Mihai Manole    |    21 Mar 2008   •   00:00
Cu celularul pe net

Căutările pe telefonul mobil reprezintă afacerea pentru care se dă o mare bătălie în­tre Google şi Yahoo!, principa­lii furnizori ai acestor servicii.

Căutările pe telefonul mobil reprezintă afacerea pentru care se dă o mare bătălie în­tre Google şi Yahoo!, principa­lii furnizori ai acestor servicii. 

 

În condiţiile în care 3G/HSDPA va ajunge să “bată” până în aproape orice vârf de munte, internetul mobil este afacerea pentru care se anunţă un viitor pro­fitabil şi cu multe posibilităţi de exploatare, fie că vorbim de socializare, publicitate, sau pur şi simplu banalele căutări pe internet. În privinţa acestui segment particular, unele cifre indică faptul că piaţa serviciilor mobile de căutare va atinge 4,8 miliarde de dolari în 2013. Studiul Juniper Research, care indică acest prag, preconizează faptul că diferenţa dintre veniturile generate de acest tip de servicii şi cele provenite din publicitatea mobilă se va reduce în următorii cinci ani, atrăgându-se atenţia asupra faptului că excesul de reclame pe mobil ar putea avea efecte negative în privinţa apetitului utilizatorilor pentru internet pe mobil.

 

INTENSIFICARE. Semnele unei vitalizări a utilizării internetului de utilizatorii de telefoane mobile au fost prezentate de Google, care a înregistrat o accelerare a folosirii serviciilor web pe celulare. Anunţul a fost făcut cu ocazia lansării unui nou produs software de căutare care poate fi descărcat pe telefoanele mobile care funcţionează pe platforma Microsoft Windows Mobile. Programul plasează pe ecranul telefonului o fereastră cu motorul de căutare, făcându-l astfel mai accesibil. Versiuni similare au fost deja lansate pentru Blackberry şi pentru unele modele Nokia. Efectele acestor programe au constat în creşterea cu 20% a timpului dedicat de utilizatori căutărilor pe internet şi o scădere cu 40% a timpului necesar efectuării unei astfel de căutări. Cel mai intens folosit pentru căutări mobile este iPhone-ul, utilizatorii acestui dispozitiv fiind de până la 50 de ori mai activi în acest domeniu decât utilizatorii telefoanelor mobile tipice, potrivit managerului Google Mobile, Matt Waddell. Rivalii de la Yahoo! au dat lovitura la începutul acestui an, reuşind să sufle de la Google contractul cu operatorul de telefonie mobile T-Mobile, prin care şi-a asigurat un potenţial de 90 de milioane de clienţi ai serviciilor sale web pentru mobile. Potrivit comScore Media Matrix, pe piaţa ame­ricană a serviciilor online pentru telefoane lider este Yahoo! (19 mi­lioane de utilizatori unici în decembrie 2007), urmat de Google (15 mi­lioane) şi MSN (9 milioane).

 

mihai.manole@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: IT mobile