x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Cumpărături „inteligente” în hypermarket high-tech

Cumpărături „inteligente” în hypermarket high-tech

de Alexandru Radescu    |    24 Ian 2011   •   19:03
Cumpărături „inteligente” în hypermarket high-tech
Sursa foto: /Thinkstock

148102-thinkstock-100627234.jpgCu câţiva ani în urmă, prin sintagma „cumpărături inteligente” regăseam o mulţime de informaţii despre căru­cioare high-tech introduse în hypermarketuri din SUA, Asia sau Austra­lia. Era vorba despre cărucioa­re echi­pate cu monitor, modem wireless, cititor de card-uri, echipamente care se conectau la un server al hypermarketurilor. Au trecut anii şi, în ciuda fanteziilor optimiste ale inginerilor, nu am ajuns să trimitem la cum­pă­rături un roboţel comandat prin SMS. Recunoaştem o politică a paşilor mărunţi, cu accent pus mai mult pe comerţul electronic prin intermediul site-urilor şi card-urilor bancare. Şi totuşi lucrurile nu stau pe loc nici pentru magazinele clasice.

Conform unui studiu Cisco, cumpărătorii şi-ar dori să combine experienţele de cum­părare tipice ma­gazinelor Web cu cele tipice ma­gazi­nelor fizice, cre­ând astfel „mashop”-uri: amestec („mash up”) al lumii virtuale cu cea fi­zică pentru a crea o nouă modalitate de a face cumpă­ră­turi. Crearea ex­pe­ri­enţelor „mashop” îi va face pe co­mercianţi să introducă tehnologii precum afişaje interactive digitale, asis­tenţi video, tehnologii în jurul re­ţe­lor de socializare şi reţele Wi-Fi care permit cumpărătorilor să ră­mână conectaţi în magazin la persoane în care au încredere. Nu mai este un secret faptul că parte importantă din populaţie fo­loseşte internetul pentru a se informa înainte de a lua decizia de cumpărare.

 

Electrocasnice conectate la internet
Aplicarea etichetei de „electrocanice high-tech” presupune azi şi integrarea tuturor echipamentelor într-o reţea casnică inteligentă. Vorbim despre produse casnice care pot fi controlate şi monitorizate direct de pe telefonul mobil. În cadrul expoziţiei CES din Las Vegas, compania coreeană LG a prezentat o serie de astfel de electrocasnice, bazate pe tehnologia Thinq. Astfel, un cuptor inteligent (foto) poate să descarce reţete de pe net, frigiderul ajută consumatorul să ţină o evidenţă strictă a alimentelor pe care le are în el, iar aspiratorul robotic Hom-Bot nu doar curăţă locuinţa, ci o şi păzeşte atunci când proprietarii sunt plecaţi de acasă.

×
Subiecte în articol: stiinta si tehnica