x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Cumpărăturile la raft se reinventează

Cumpărăturile la raft se reinventează

de Alexandru Radescu    |    28 Iul 2007   •   00:00
Cumpărăturile la raft se reinventează

Case de marcat fără casier, cititoare de carduri care iţi prezintă preţuri, oferte speciale, locaţii in hypermarket sau roboţi pentru nevăzători - iată căteva aspecte utile pentru cei care nu abandonează cumpărăturile la raft.

Tehnologie - coşul de la magazin se ţine bine

Case de marcat fără casier, cititoare de carduri care iţi prezintă preţuri, oferte speciale, locaţii in hypermarket sau roboţi pentru nevăzători - iată căteva aspecte utile pentru cei care nu abandonează cumpărăturile la raft.

In ciuda posibilităţilor deschise de cumpărăturile la distanţă, omul nu părăseşte rafturile tradiţionale. Pentru cei prea leneşi sau "workaholics", clickurile prin magazine online sunt o fericire. Dar e de preferat să ţii produsul in mănă, să probezi etc. In acelaşi timp, hypermarketul caută noi soluţii pentru a-şi eficientiza activitatea: fie achiziţionează echipamente care să-l informeze rapid asupra stocurilor, vănzărilor, fie caută să implementeze modalităţi noi de "shopping". Astfel că, in colaborare cu giganţi IT, lanţurile de retail introduc sisteme high-tech care să uşureze cumpărăturile clienţilor.

In Polonia, S&T Services impreună cu Fujitsu vor opera sistemul IT pentru casele de marcat self-service in hypermarket. Clienţii care cumpără un număr redus de articole (pănă la 15 produse in coşul de cumpărături) au posibilitatea de a scana codurile de bare ale produselor, de a efectua plata (cu cardul) şi a primi chitanţa fără ajutorul unui casier al magazinului. Avănd in vedere că utilizatorii caselor self-service - clienţii magazinului - nu pot fi instruiţi, sistemul trebuie să fie căt mai intuitiv in folosire.

Â

ASISTENŢĂ. Recent, şi HP a prezentat o nouă soluţie in acest domeniu. Sistemul Retail Store Assistant include un portal online conectat la sistemul IT al retailerului ce include informaţii despre inventar, vănzări şi achiziţiile făcute de client. Clienţii il pot accesa cu ajutorul cardului lor de fidelitate sau prin tastarea numărului lor de telefon. Dacă se constată că un consumator a achiziţionat ciocolată de fiecare dată cănd a intrat in magazinul respectiv, va afişa acestuia preţul de vănzare la diverse produse de gen cănd clientul va scana cardul de fildelitate. In perioada zilei de naştere, clienţii pot stoca in sistem o listă cu cadourile pe care şi le doresc sau pot lăsa chiar informaţii despre mărimea, culoarea, stilul preferat sau alte detalii relevante. Dacă produsul dorit nu se găseşte in magazinul respectiv, "asistentul" poate oferi detalii despre un alt punct al respectivului lanţ comercial in care se găseşte produsul dorit.

SUPRAVEGHETORI DE GENERAŢIE VIITOARE. Dar dacă potenţialii cumpărători au atăta libertate printre rafturi, inginerii au dezvoltat şi roboţi supraveghetori. Japonezii de la ALSOK l-au creat pe Reborg-Q, care are o inălţime de 1,3 m, beneficiază de roţi şi de patru camere video. Se mişcă printre rafturi şi transmite imagini către o cameră de securitate. De asemenea, poate detecta fum şi scurgeri de apă.

Nevăzători

Pentru a-i ajuta la cumpărături pe oamenii cu deficienţe de vedere, oamenii de ştiinţă au tot incercat să dezvolte un "asistent". Profesorul Vladimir Kulyukin (Utah State University) crease un robot pentru aceste situaţii. Maşinăria sa era echipată cu un cititor de coduri de bare pentru identificarea rafturilor cu produse "echipate" cu cipurile de rigoare. Preţul prototipului a fost fixat la 8.000 de lire sterline, urmănd să scadă in funcţie de comenzi.

×
Subiecte în articol: IT