x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget E-learning romanesc

E-learning romanesc

23 Apr 2004   •   00:00

Scoala romaneasca s-a conectat la standarde europene in ceea ce priveste informatizarea educationala. Liceele noastre beneficiaza de tehnologia AEL, o platforma educationala de e-learning dezvoltata de Siveco Romania.

De un an, in liceele romanesti se aplica platforma software AEL, un sistem integrat de predare, invatare si gestiune a continutului, bazat pe principii educationale moderne. Sa nu credeti ca lectiile si laboratoarele se muta in sala de informatica!

AEL nu este un inlocuitor al realitatii, ci un instrument didactic, ultra modern, aducand in peisajul clasic al scolii o tehnologie complementara si nu una alternativa de invatamant. Pana in prezent exista 330 de lectii de e-learning, al caror continut didactic a fost verificat si validat din punct de vedere stiintific si psiho-pedagogic de catre comisii de specialitate.

Experimente virtuale

Pentru a intelege mai bine ce inseamna o lectie de fizica, de exemplu, prin platforma AEL, am stat de vorba cu profesorul Radu Jugureanu, responsabil pentru materiale educationale in cadrul Siveco Romania. "Imaginati-va cat de important este pentru un elev de 16 ani sa se "joace" cu un pendul virtual alaturi de care sa vada o sinusoida, spre deosebire de oferta manualului de fizica, in care pendulul este pe o pagina, dau pagina si vad o sinusoida. Mi-e greu sa inteleg ce cauta un fir cu o bila pe o pagina si ce cauta functia sinus desenata grafic pe cealalta pagina. In AEL, acestea se vad simultan si pot sa modelez toti parametrii pe care-i am acolo. Elevul muta cursorul pe monitor, observa diverse transformari, trage o concluzie si profesorul o sa-ti spuna ca tocmai a descoperit un anume principiu fizic."

Un nou manual de pedagogie

Prin sistemul de e-learning, elevul devine centrul de greutate al scolii, considera prof. Radu Jugureanu. "De-acum inainte vom vorbi de elev ca persoana, ca individ, si nu de profesor sau de clasa ca entitate amorfa. Prin AEL nu se mai recurge la antica schema expunere-intrebare-raspuns, ci discutam de raspunsuri de la care se construiesc intrebari. Elevul construieste fenomenul, din raspunsuri, prin experienta, experiment, simulare, modelare de fenomene de procese. Pe de alta parte, educatia din manualele de pedagogie se axeaza pe cum preda profesorul. Nicaieri nu scrie "elevul va intelege; elevul va pune intrebarea". "Pedagogia moderna pune elevul in fata. Profesorul nu dispare, dar centrul scolii este elevul. Scoala o facem pentru elevi, nu pentru profesori."

ALEXANDRU RADESCU


Rasplata pentru tinerii

informaticieni Finalistii cupei Siveco si primii clasati la ".Campion" s-au intalnit in Tabara de la Poiana Pinului (Buzau), desfasurata in perioada 13-17 aprilie. Tabara a fost organizata de Siveco Romania in parteneriat cu Ministerul Educatiei si Agentia Nationala a Taberelor. Concursul ".Campion" a inceput in decembrie si la el a putut sa participe orice elev care avea acces la un computer conectat la Internet. Cei inscrisi au facut pregatiri care alternau cu probe de concurs, adica probleme de factura algoritmica rezolvate in limbaje de programare. In tabara au ajuns finalistii concursului ".Campion", 30 de elevi impa rtiti in trei grupe de varsta: grupa mica (elevi pana in clasa a IX-a) grupa mijlocie (clasa a X-a), grupa mare (clasele XI-XII). Conform rezultatelor din runda finala, desfasurata in tabara, cei trei castigatori ai concursului ".Campion" sunt: Jucovschi Constantin, clasa a XI-a, Liceul Moldo-Turc (Chisinau), Dimitriu Alexandru, clasa a X-a, Colegiul Mihai Viteazul (Ploiesti), si Catalin Salgau, clasa a IX-a, Liceul M. Kogalniceanu (Vaslui). Fiecare dintre ei a primit 3 milioane de lei, un mouse optic si un memory stick, din partea Siveco.

×
Subiecte în articol: IT elevul