Comisia Europeană a solicitat recent rivalilor motorului de căutare Google impresii cu privire la propunerile asupra modului în care le sunt afişate serviciile specializate de căutare faţă de cele ale concurenței. Ca să înăbuşe în faşă un eventual scandal, Google vine cu o propunere surpriză, care ar trebui să ajute la echilibrarea pieţei europene. Astfel, Google se oferă să separe link-urile promovate de rezultatele căutării, prin utilizarea de "caracteristici grafice clare". De asemenea, Google se angajează să afișeze la vedere, cât mai aproape de rezultatele proprii, link-uri pentru trei servicii de căutare rivale, care oferă caracteristici similare cu obiectul activităţii sale, pentru a se asigura că "serviciile rivale nu sunt nedrept arătate şi poziţionate în rezultatele de căutare". Propunerile ar fi urma să intre în efect pentru o perioadă de cinci ani, după o perioadă de testare.
Oferta cuprinde şi alte preocupări stârnite de Google, cum ar fi posibilitatea site-urilor web de a alege ce informaţie să fie inclusă în produsul Google sau în căutările locale fără să le fie afectată poziţionarea, oferind editorilor posibilitatea de a controla conținutul afișat de Google News. Astfel, Google oare să întindă o timidă o ramură de măslin către editorii care, anterior, au dat în judecată compania pentru încălcarea drepturilor de autor. De asemenea, Google a anunţat că nu va mai bloca agenții de publicitate de la gestionarea campaniilor publicitare de căutare, pe platformele de anunțuri rivale.
Autoritățile de reglementare ale UE cer în continuare feedback de la competitori și au propus ca aceste concesii făcute de Google să fie testate timp de o lună. În cazul în care Comisia Europeană găseşte aceste concesii potrivite şi consideră că ajută la echilibrarea pieţei, le va accepta şi vor deveni obligatorii pentru următorii cinci ani.
Explicând de ce a fost nevoie de un punct de vedere diferit pentru Europa, având în vedere că există deja un aviz pozitiv privind modul de afişare al rezultatelor de la Comisia Federală pentru Comerţ a SUA, Comisia Europeană a precizat că: "Bing si Yahoo reprezintă o alternativă importantă la Google în căutările web din SUA, cota lor de piață combinată fiind de aproximativ 30%. În contrast, Google deține o cotă de piață cu mult peste 90% în majoritatea țărilor europene. Modul în care Google prezintă rezultatele de căutare are un impact mult mai mare asupra utilizatorilor și asupra procesului competitiv în Europa decat in Statele Unite ale Americii."