x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Mai mulţi abonaţi de telefonie fixă, mai puţine minute cu receptorul la ureche

Mai mulţi abonaţi de telefonie fixă, mai puţine minute cu receptorul la ureche

de Alexandru Radescu    |    12 Dec 2011   •   12:26
Mai mulţi abonaţi de telefonie fixă, mai puţine minute cu receptorul la ureche

Traficul si durata medie a unui apel au scazut, dar au crescut numarul de linii de acces, numarul de abonati si rata de penetrare a telefoniei fixe in Romania, potrivit statisticilor Autoritatii de Reglementare in Comunicatii, la jumatatea anului 2011.

Numarul de linii de acces a crescut in primele sase luni ale anului 2011 cu 4,1%, ajungand la 4,89 milioane. In ceea ce priveste numarul de abonati, prima jumatate a anului 2011 a fost marcata de o crestere de 3,6%, dupa trei semestre consecutive de scadere numarul total al abonatilor depasind din nou pragul de 4 milioane.

Volumul de trafic realizat de catre utilizatorii finali prin intermediul retelelor publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere de 6,7%, ajungand la 3,2 miliarde minute. In medie, un roman a vorbit cate 3 minute si 2 secunde la fiecare apel initiat in primul semestru din 2011, inregistrandu-se o scadere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix fata de cea de a doua jumatate a anului 2010, se arata in raportul ANCOM.

Cresterea numarului de linii de acces, precum si a abonatilor, se explica prin ofertele unor operatori unde telefonia fixa vine, la pachet, cu alte servicii de comunicatii.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculata ca raport intre numarul total de linii de acces si numarul de locuitori ai Romaniei) a ajuns la 22,8%, in timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodarii (calculata ca raport intre numarul de linii de acces furnizate persoanelor fizice si numarul de gospodarii din Romania) a crescut la 52,2%.

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixa, 3,82 milioane sunt instalate abonatilor persoane fizice (in crestere cu 3,4% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010), in timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonati persoane juridice (in plus cu 6,8% fata de semestrul II 2010).

O linie de acces este asa numitul 'post telefonic', in timp ce un abonat este persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu furnizorul de servicii. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numarul sau de telefon.

Traficul de voce in retelele fixe proprii a inregistrat o scadere de 6,8% (pana la aprox.1,9 miliarde de minute), traficul catre alte retele fixe a scazut cu 7,7% (pana la 575 milioane de minute), in timp ce traficul de voce catre retelele mobile a scazut cu 1,1% (pana la 562 milioane de minute). Traficul de voce catre retelele internationale a inregistrat o crestere de 6,3% pana la 192 de milioane de minute. Volumul total de trafic de voce in retelele publice a fost realizat in proportie de 72% de catre persoane fizice si in proportie de 28% de persoane juridice.

Vezi si statistica, la jumatatea lui 2011, pentru telefonia mobila: Mobilii au pierdut 3,2% din baza de clienti, dar traficul de voce e in crestere. Romanii au prins gust si pentru video call

×