x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Nereguli privind informarea utilizatorilor de servicii telecom, operatori avertizaţi

Nereguli privind informarea utilizatorilor de servicii telecom, operatori avertizaţi

de Alexandru Radescu    |    07 Ian 2010   •   00:00

Aproximativ 90 de magazine ale furnizorilor telecom nu respectă obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, conform unui raport al Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii.



Inspectorii ANCOM au efectuat 1.110 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 28 de companii, constatând 178 de încălcări ale prevederilor impuse.

Cele mai multe nereguli au fost înregistrate la magazine sau parteneri Orange (54), Cosmote (30), RDS (11), Romtelecom (9), Vodafone (8). De asemenea, 7 nereguli la Telemobil şi 6 la UPC.

În cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afişului prin intermediul căruia operatorii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii despre condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor (sau afişul nu era deloc expus), nu se îndeplinea obligaţia de a oferi, înainte de încheierea contractului, materiale în formă tipărită sau electronică referitoare la planul tarifar ales.

Notificările au fost comunicate începând cu 21 decembrie 2009, operatorii având obligaţia de a remedia neregulile sesizate în termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.

În caz contrar, aceştia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifră de afaceri de până la cinci milioane de lei, sau cu amendă în cuantum de până la 2% din cifra de afaceri, iar în cazul unor încălcări repetate cu până la 5% din afaceri, pentru furnizorii cu o cifră de afaceri de peste cinci milioane de lei.

ANCOM a efectuat 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange, 282 la Vodafone, 249 la Cosmote, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RDS, 32 la UPC România.



×
Subiecte în articol: redactie