Pe lângă caracteristicile tehnice, preţ sau design, cei care doresc să îşi achiziţioneze un nou model de telefon vor putea să facă selecţia şi în funcţie de impactul aparatului asupra mediului.
În magazinul online al operatorului, la secţiunea terminale, clienţii pot afla care sunt emisiile de CO2 generate de un anumit model, ce eficienţă energetică are acesta, în ce măsură poate fi reciclat sau care sunt eforturile făcute de producători pentru a limita folosirea substanţelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni şi mediu.
Evaluarea telefoanelor are la bază 5 indicatori, luându-se, totodată, în considerare principalele etape din ciclul de viaţă al produsului: fabricare, transport, funcţionare. Cei 5 indicatori (“limitarea emisiilor de dioxid de carbon”, “eficienţă energetică”, “conservarea resurselor naturale”, “reciclare”, “producţie eco-responsabilă”) sunt centralizaţi într-unul singur, denumit “performanţă de mediu”. Cu cât acest parametru are o valoare mai mare, cu atât telefonul are un impact mai redus asupra mediului.
Sistemul de etichete ecologice este disponibil în magazinul online Orange, în variantă extinsă, iar în reţeaua Orange shop şi în magazinele partenere clienţii vor vedea pe eticheta telefoanelor doar indicatorul “performanţă de mediu”.