Piaţa mondială de PC-uri a crescut la nivelul anului 2008, susţinută de vânzările de notebook-uri, cu 11,6%, însumând 299,4 milioane unităţi, se arată într-un raport realizat de compania de cercetare şi analiză iSuppli.
Potrivit raportului, în 2007 au fost vândute 268,4 milioane de PC-uri, în creştere cu 12,4% faţă de anul precedent. "Deşi consumatorii au început să resimtă impactul crizei din al treilea trimestru al anului, fenomenul n-a avut impact negativ asupra vânzărilor de PC-uri. Totuşi, în ultimul trimestru, chiar şi piaţa PC-urilor a fost afectată, vânzările coborând cu 1,5% faţă de intervalul precedent", a declarat Matthew Wilkins, analist iSuppli. Pentru 2009, iSuppli a revizuit negativ estimările iniţiale, rata de creştere fiind adusă la 0,7% de la 4,3%, ca urmare a schimbării rapide a condiţiilor din piaţă.
Vânzările mondiale de PC-uri au scăzut în ultimele trei luni ale anului la 77,9 milioane unităţi, de la 79,1 milioane unităţi în intervalul iulie-septembrie, iar creşterea annuală a fost generată de cererea foarte mare de notebook-uri. Astfel, vânzările de PC-uri portabile s-au majorat anul trecut cu 35%, faţă de un avans de 30% în 2007. În acelaşi timp, vânzările de desktop-uri au scăzut cu 4%, după ce în 2007 au avut o creştere de 3%. Volumul vânzărilor mondiale de PC-uri portabile a depăşit pentru prima oară, în al treilea trimestru al anului trecut, pe cel al desktop-urilor, trendul menţinându-se şi în ultimele trei luni ale anului trecut. La nivelul întregului an, au fost vândute cu 9% mai multe desktop-uri decât notebook-uri.
Dintre producători, Hewlett-Packard a avut cele mai mari vânzări, aproape 57 milioane de PC-uri, cu o cotă de piaţă de 18,7% şi o creştere de 12,9% faţă de 2007. Următorul clasat a fost Dell, cu vânzări de 43,26 milioane PC-uri, în creştere cu 9,5%, respectiv o cotă de piaţă de 14,4%. Al treilea producător, Acer, a înregistrat anul trecut cea mai mare creştere annuală, de 57,9%, până la 31,8 milioane unităţi, şi o cotă de piaţă de 10,6%. Lenovo a vândut 21,79 milioane de PC-uri anul trecut, în creştere cu 8,4%, acoperind 7,3% din piaţă, iar Toshiba a vândut 13,6 milioane unităţi, cu 22,1% mai multe decât în 2007, iar cota de piaţă deţinută a fost anul trecut de 4,5%.
Citește pe Antena3.ro