x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa GPS a scăzut cu 30%. În 2011, miza pe TMC

Piaţa GPS a scăzut cu 30%. În 2011, miza pe TMC

de Alexandru Radescu    |    29 Noi 2010   •   22:38

Conform informaţiilor deţinute de Mio Technology, după primele trei trimestre ale anului, piaţa locală de GPS-uri a scăzut cu până la 30%, comparativ cu perioada similară din 2009, dar evoluţia pieţei specializate va fi influenţată decisiv de vânzările înregistrate în ultima parte a anului. Pe de altă parte, implementarea unor servicii TMC  (Traffic Message Channel) ar putea duce la schimbarea comportamentului de consum în 2011.

 

La începutul lui 2010, Oficialii Mio România au anunţat vânzări de 32.000 de unităţi pentru 2009, pe o piaţă estimată la 60.000 de unităţi.

 

“Avem deja informaţii referitoare la pregătirea lansării unor proiecte de tip suport TMC pentru 2011 pe piaţa din România. Acestea ar urma să vizeze atât zona telefoanelor mobile, cât şi cea a echipamentelor personale de navigaţie. În cazul în care vreunul dintre aceste proiecte va deveni operaţional în prima parte a anului, aşteptăm un răspuns pozitiv al pieţei locale de echipamente GPS în general şi o creştere a interesului pentru echipamentele TMC Ready în mod particular”, declară Sergiu Ganscă, Marketing şi Sales Manager Mio România& Ungaria.

Traffic Message Channel este o tehnologie de livrare a unor informaţii din trafic către şoferi. Aceasta foloseşte în mod normal un sistem de codare digitală folosind sisteme de tip FM-RDS sau transmisiune FM tradiţională, putând folosi în acelaşi timp transmisiuni radio prin satelit sau un sistem de tip DAB. Această tehnologie permite şoferilor să primească informaţii într-o anumită limbă (selectată), fără ca alte servicii folosite în acel moment să fie afectate. Astfel de servicii publice sau comerciale sunt operaţionale la ora actuală în mai multe

ţări, dintre care cea mai apropiată de România este Ungaria, unde un astfel de sistem a fost implementat în august 2008.

Conform estimărilor Mio, la ora actuală există pe piaţa locală peste 100.000 de dispozitive GPS, TMC Ready, adică aproximativ 30% din numărul total de echipamente existente în România.

×
Subiecte în articol: tehnică