x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa IT&C şi electronice din România, la o nouă creştere trimestrială

Piaţa IT&C şi electronice din România, la o nouă creştere trimestrială

de Alexandru Radescu    |    15 Noi 2011   •   12:05
Piaţa IT&C şi electronice din România, la o nouă creştere trimestrială

Piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania a crescut in primele noua luni din 2011 cu 11,5%, pana la valoarea de 960 de milioane de euro. Pentru al treilea trimestru al anului piata a inregistrat 347 de milioane de euro, depasindu-se atat perioada similara din 2010, cat si din 2009, potrivit unui raport al firmei de cercetare de piata GfK.

Cea mai importanta crestere s-a inregistrat pe piata IT, respectiv 26,6%. S-a remarcat in special segmentul computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat in procesul de cumparare de eroziunea de pret. O alta categorie.

Telecom

Comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, si piata telecom a continuat sa creasca in valoare: 13,9%. Din nou, locomotiva este reprezentata de segmentul smartphone-urilor. Daca se compara volumele de smartphone-uri din trimestrul actual cu cele din al treilea trimestru din 2010, se poate observa ca acestea sunt de aproape trei ori mai mari, arata studiul GfK.

Foto

Piata foto a crescut cu 15,6%, insumand o valoare totala de 13 milioane euro. Pana acum, iulie a fost cea mai puternica luna a anului, contribuind semnificativ la performanta de ansamblu a sectorului. Totusi, asa cum era de asteptat, ratele de crestere au incetinit de la trimestru la trimestru. Ca si in trimestrele anterioare, preferintele consumatorilor s-au indreptat catre compacte cu zoom-ul maximum x4, compacte high-end si D-SLR-uri entry level. In ciuda succesului camerelor foto digitale, piata ramelor foto digitale s-a aflat pe un trend negativ, vanzarile scazand cu aproximativ 9%.

Electronice

La inceputul lui 2011 performanta pietei de electronice a fost una dintre cele mai bune in cadrul sectoarelor monitorizate, previzionand dezvoltari importante. Totusi, de la trimestru la trimestru ritmul a incetinit. Trimestrul al treilea a inregistrat o rata de crestere de 2,3%, piata totala de electronice insumand valoarea de 53 milioane de euro.

Piata televizoarelor cu ecran plat a avut in cel de-al treilea trimestru o rata de crestere de doar o cifra, dupa majorarile de doua cifre din precedentele doua trimestre.

Potrivit analistilor GfK, cresterea a fost sustinuta de o serie de circumstante care au caracterizat piata in acest trimestru. Retailerii si producatorii au luptat cu diferite arme, cu promotii precum "TVA inapoi", preturi atractive pentru modele de anul trecut la segmentele cele mai populare (in mare parte 26' si 32'), vanzari mai mari pentru modelele brand-urilor cu un pret mai accesibil si, in plus, au fost aduse in piata modelele inovative precum 3D si Smart TV.

Pe langa televizoarele plate, doar sistemele de navigatie si consolele video au mai avut o performanta pozitiva in acest trimestru. Nu acelasi lucru se poate spune despre piata aparatelor audio si video.

Echipamente de birou

Dupa lungi perioade de scaderi consecutive, piata de imprimante si multifunctionale isi revine in al treilea trimestru al anului curent, inregistrand o crestere de 13,6%, in valoare, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Atingand o valoare de 7 milioane euro in acest trimestru, sectorul echipamentelor de birou isi revine intr-un context economic inca tulbure. Produsele care au avut cea mai mare contributie la aceasta revenire au fost multifunctionalele, in special cele laser. Cresterea s-a manifestat in special in sectorul achizitiilor corporate, insa o revenire s-a vazut si in randul consumatorilor individuali.

Electrocasnice mici

Sectorul electrocasnicelor mici din Romania a cunoscut o crestere de 15,8% in T3 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Majoritatea produselor din aceasta categorie au contribuit la impunerea tendintei pozitive. Dezvoltarea sectorului a fost sustinuta de cresteri mari, de peste 30%, pe pietele aparatelor pentru prepararea mancarii si aparatelor pentru prepararea bauturilor calde. Cererea in crestere pentru toate produsele din cadrul categoriei aparatelor pentru prepararea mancarii, inclusiv roboti de bucatarie, arata faptul ca interesul consumatorului roman pentru acestea revine.

Sistemele pe baza de capsule, care anul trecut au revolutionat piata expresoarelor din Romania, au avut o contributie importanta la cresterea intregii categorii de aparate pentru prepararea bauturilor calde.

Fiind cunoscuta de catre consumatori si sustinuta de lansarea de noi produse, publicitate si produse cu un design atragator, aceasta tehnologie este principala responsabila pentru succesul categoriei din care face parte. Mai mult, produsele high-end precum expresoarele fullautomate satisfac chiar si pe cei mai pretentiosi consumatori atragand prin inovatii si materiale scumpe.

Piata de storcatoare s-a bucurat si ea de o crestere semnificativa, de peste 20%. Aspiratoarele au avut o performanta solida, principalul declansator al cresterii fiind produsele fara sac.

Inovatia, un pret accesibil si design-ul atragator sunt elementele cheie care dau forma unei decizii de cumparare.

×