x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Poşta Română, furnizor de servicu universal până în 2018. Vezi ce înseamnă acest lucru pentru români

Poşta Română, furnizor de servicu universal până în 2018. Vezi ce înseamnă acest lucru pentru români

de Alexandru Radescu    |    20 Dec 2013   •   15:12
 Poşta Română, furnizor de servicu universal până în 2018. Vezi ce înseamnă acest lucru pentru români

Poşta Română a fost desemnată, din oficiu, furnizor de serviciu universal pentru perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2018, a anunţat azi Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicatii.

În această calitate, CNPR va avea obligaţia de a furniza servicii pe întreg teritoriul României, inclusiv in zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde numărul redus al trimiterilor poştale colectate sau distribuite nu justifică prezenţa unui furnizor de servicii poştale pe principii comerciale. Totodată, CNPR va avea obligaţia de a asigura, în fiecare localitate de pe teritoriul României, cel puţin o colectare de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la fiecare adresă indicată, în fiecare zi lucrătoare, minimum 5 zile pe săptămână, mai puţin în localităţile situate în cazuri şi conditii geografice excepţionale, unde frecvenţa de livrare stabilită de ANCOM este mai redusă.

În plus, CNPR va asigura accesul persoanelor cu dizabilităţi la serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligaţia să le presteze în conditii echivalente celor de care beneficiază ceilalţi utilizatori. Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea serviciilor poştale din sfera serviciului universal trebuie să fie “accesibile, uniforme, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate în funcţie de costuri, avându-se în vedere eficienţa economică, asigurarea dreptului de acces la serviciul universal, precum şi dezvoltarea reţelei poştale publice”, se mai arată în decizia ANCOM.

În eventualitatea în care se dovedeşte că furnizarea acestor servicii reprezintă o sarcină injusta pentru Poşta Română, ANCOM poate decide compensarea costului net aferent eventualelor pierderi înregistrate ca urmare a prestării acestor servicii, compensarea putându-se realiza doar la cererea CNPR şi fiind finanţată prin intermediul unui fond de serviciu universal administrat de ANCOM.

Autoritatea a desemnat din oficiu furnizorul de serviciu universal întrucât, în urma anunţului de intenţie publicat în luna septembrie 2013, nicio companie nu a depus o cerere care să îndeplinească condiţiile de formă, dar si de eligibilitate pentru a fi desemnată ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale. CNPR este singurul furnizor de servicii poştale care poate asigura respectarea obligaţiilor din sfera serviciului universal, dat fiind că deţine un număr de peste 5.700 puncte de acces/contact deservite de personal, aproximativ 60% din totalul celor existente pe teritoriul României, fiind totodată în măsură să susţină un nivel uniform al tarifelor pe întreg teritoriul ţării.

×
Subiecte în articol: posta romana serviciu universal