x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Primul guvernator al băncii virtuale

Primul guvernator al băncii virtuale

de Cristian Ionita    |    18 Aug 2007   •   00:00
Primul guvernator al băncii virtuale

Lumile virtuale sunt guvernate de legi complexe, iar banii căştigaţi pot fi convertiţi in "valută forte". Pentru a-şi ţine sub control lumea dominată de corporaţii gigantice, creatorii jocului Eve Online au angajat un guvernator al Băncii Naţionale.


Lumile virtuale sunt guvernate de legi complexe, iar banii căştigaţi pot fi convertiţi in "valută forte". Pentru a-şi ţine sub control lumea dominată de corporaţii gigantice, creatorii jocului Eve Online au angajat un guvernator al Băncii Naţionale.

Se numeşte Eyjolfur Gudmundsson şi se ocupă de chestiuni precum masa monetară, inflaţia şi creşterea economică in Eve Online. Pare o indeletnicire amuzantă, dar Gudmundsson a acceptat funcţia oferită de CCP Games (compania islandeză care deţine Eve Online), renunţănd la şefia Facultăţii de Economie şi Ştiinţe din Islanda. In ţara sa natală, omul este o legendă: are 15 ani de experienţă in cercetare economică şi şi-a pus semnătura pe 15 cărţi de economie.


MULTINAŢIONALE. De ce au nevoie de un economist de asemenea calibru? Eve Online este populată de 200.000 de jucători, iar creatorii jocului estimează o creştere de 50% a populaţiei pănă la sfărşitul lui 2008. Asta inseamnă că vor ajunge să egaleze populaţia ţării de baştină a jocului. Nu sunt foarte mulţi dacă ii compari cu milioanele care populează Second Life, dar fac afaceri mult mai complicate din punct de vedere economic. Jucătorii conduc megacorporaţii ale căror dimensiuni şi putere ar face o multinaţională din lumea reală să moară de invidie. Incheie alianţe, formează armate gigantice, duc lupte galactice pentru controlul teritoriului şi tranzacţionează resurse, arme şi bunuri valoroase in joc.

Pentru a lua decizii economice corecte, jucătorii au nevoie de informaţii standardizate, precum cursul de schimb anunţat zilnic de Banca Naţională. Prin urmare, creatorii jocului s-au hotărăt să le ofere astfel de informaţii şi să asigure un mediu economic "sănătos". In felul acesta, lumea virtuală creşte fără ca jucătorii să-şi vadă economiile spulberate de inflaţie sau miliardarii de carton să preia controlul universului.


INFORMAŢII VALOROASE. Pentru guvernatorul Gudmundsson, marele avantaj este că serverele jocului ii oferă informaţii foarte exacte in timp real despre tranzacţiile efectuate in joc. Asta ii permite să experimenteze diverse strategii economice şi să observe in timp real ce se intămplă cu economia jocului, in funcţie de reacţiile pieţei. Spre exemplu, poate pune la dispoziţia jucătorilor mai multe resurse "naturale" sau poate interveni cumpărănd valută de pe piaţa monetară. Dată fiind complexitatea relaţiilor din joc, Gudmundsson crede că, intr-un viitor nu foarte indepărtat, omenirea va ajunge să experimenteze strategii economice in lumile virtuale inainte să le aplice in lumea reală.

Marele avantaj este că efectele sunt vizibile in foarte scurt timp, iar informaţiile economice sunt colectate automat de servere. Intr-o economie reală, colectarea informaţiilor şi observarea efectelor durează căteva luni, in cel mai fericit caz.

×
Subiecte în articol: IT