În ultimele două luni din 2007, cele mai vândute produse în magazinele cu profil IT&C au fost notebook-urile, camerele foto digitale şi monitoarele LCD. Unele magazine au vândut peste 160 de notebook-uri pe zi.
În ultimele două luni din 2007, cele mai vândute produse în magazinele cu profil IT&C au fost notebook-urile, camerele foto digitale şi monitoarele LCD. Unele magazine au vândut peste 160 de notebook-uri pe zi.
Românii au cheltuit zeci de milioane de euro de Sărbători pe produse IT&C. Pentru eMAG.ro, ultimele două luni ale anului au adus vânzări de 18 milioane de euro, reprezentând o creştere de 130% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006. La Flamingo, luna decembrie a contribuit cu 20% la vânzările pe 2007, iar, în perioada noiembrie-decembrie, compania a înregistrat un volum de vânzări cu peste 50% mai mare faţă de perioada similară din 2006. Pentru Pcfun.ro, creşterea în perioada menţionată a fost cu de pâna la cinci ori la anumite categorii de produse (magazinul fiind lansat în vara lui 2006), vânzările depăşind suma de două milioane de euro.
PREFERINŢE. În perioada noiembrie-decembrie, cele mai căutate produse în magazinele de profil au fost notebook-urile, camerele foto digitale şi monitoarele LCD. La eMAG s-au vândut aproximativ 1.200 de notebook-uri pe săptămână, 88 de aparate foto pe zi si 115 monitoare/televizoare LCD pe zi, ne-a declarat Florin Pravai, director Divizie Produs eMAG. La Flamingo şi Flanco World, produsele electronice, IT şi de entertainment au contribuit cu peste 60% la totalul vânzărilor din luna decembrie. În ceea ce priveşte profilul cumpărătorilor, 12% au fost comenzi lansate de consumatori de sex feminin şi 88% dintre comenzi de consumatori de sex masculin, spune Mădălin Durcă, Marketing Manager PCfun.ro/ElectroFun.ro.
CU CARDUL. Plăţile online cu cardul au ajuns în 2007 la aproximativ 35 de milioane de euro, potrivit datelor Romcard, iar oficialii Gecad estimează ca această sumă să se dubleze până la sfârşitul lui 2008. Pentru magazinele online, plăţile cu cardul au crescut semnificativ în ultima parte a anului. “La nivelul anului, un procent de 5% din utilizatori preferă plata online cu cardul, iar, în perioada Sărbătorilor, aceasta a crescut punctual şi până la 10% în multe din zile”, arată reprezentantul PCfun.ro. Pentru eMAG, procentul plăţilor online cu cardul a atins 5%-6% din totalul comenzilor. Oficialii Pcfun.ro estimează 275 de milioane de euro pentru ansamblul pieţei de comerţ online în 2008.
Promoţii şi branduri
“Clienţii au început să acorde din ce în ce mai multă atenţie brandului şi sunt dispuşi să plătească puţin mai mult pentru un model mai complex, cu mai multe opţiuni sau pentru servicii mai bune, care le aduc valoare adăugată”, spune Jiri Rizek, CEO Flamingo.
Totuşi, preţul are încă un rol foarte important în procesul de achiziţie, iar acest lucru este evident în special în perioadele de promoţie, când produsele cu preţuri speciale se vând foarte bine. Pentru 2008, oficialul Flamingo estimează că produsele cele mai căutate vor fi televizoarele de tip LCD sau plasmă, notebook-uri, camere foto şi video digitale, fiindcă vor deveni mai accesibile.
Piaţa produselor electronice, electrocasnice şi IT&C din România a ajuns în 2007 la valoarea de 1 miliard de euro, inregistrând un ritm de creştere mai mare, comparativ cu pieţele internaţionale, spun jucătorii din domeniu.
alex.radescu@jurnalul.ro